Zobrazit minimální záznam

Educational policy in Morocco and Tunisia during French protectorate
dc.contributor.advisorŽenka, Josef
dc.creatorGavenda, Lukáš
dc.date.accessioned2017-05-27T02:58:34Z
dc.date.available2017-05-27T02:58:34Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67361
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá srovnáním francouzské školské koloniální politiky v protektorátech severní Afriky, Maroka a Tuniska. Zkoumaným jevem jsou rozdílné výchozí situace obou zemí a reformy prováděné koloniálními úředníky. Hlavní argument práce je postaven na zhodnocení vlivů představitelů koloniálních režimů, generální rezidentů Cambona a Lyauteye a jejich ředitelů školských úřadů Machuela a Hardyho. To je dosaženo skrze zkoumání primárních pramenů vyjadřujících jejich názory na školství a koloniální politiku a jejich následné uplatňování v praxi. Práce se zabývá počátečním obdobím protektorátů tj. prvními dvěma desetiletími, kdy byly položeny základy francouzského systému.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis compares French educational policy in Morocco and Tunisia during the French protectorate. It concetrates on the evolution of educational systems of both countries before the French colonial era and French reforms of the system. It is based on an analysis of the key figures of the protectorates, the residents-general Cambon and Lyautey and their heads of the education departments Machuel and Hardy. That is achieved through an analysis of their opinions on the educational and colonial policy and their application. The thesis deals with the beginninigs of the protectorate era when the foundations of the French system were laid.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectŠkolstvícs_CZ
dc.subjectMarokocs_CZ
dc.subjectTuniskocs_CZ
dc.subjectkolonialismuscs_CZ
dc.subjectLyauteycs_CZ
dc.subjectMachuelcs_CZ
dc.subjectHardycs_CZ
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectMoroccoen_US
dc.subjectTunisiaen_US
dc.subjectcolonialismen_US
dc.subjectLyauteyen_US
dc.subjectMachuelen_US
dc.subjectHardyen_US
dc.titleŠkolská politika v Maroku a Tunisku za francouzského protektorátucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-02-05
dc.description.departmentInstitute of Near Eastern and African Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav Blízkého východu a Afrikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId124046
dc.title.translatedEducational policy in Morocco and Tunisia during French protectorateen_US
dc.contributor.refereeBeránek, Zdeněk
dc.identifier.aleph001936668
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineArabistika - Historiecs_CZ
thesis.degree.disciplineArabic Studies - Historyen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav Blízkého východu a Afrikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Near Eastern and African Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csArabistika - Historiecs_CZ
uk.degree-discipline.enArabic Studies - Historyen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá srovnáním francouzské školské koloniální politiky v protektorátech severní Afriky, Maroka a Tuniska. Zkoumaným jevem jsou rozdílné výchozí situace obou zemí a reformy prováděné koloniálními úředníky. Hlavní argument práce je postaven na zhodnocení vlivů představitelů koloniálních režimů, generální rezidentů Cambona a Lyauteye a jejich ředitelů školských úřadů Machuela a Hardyho. To je dosaženo skrze zkoumání primárních pramenů vyjadřujících jejich názory na školství a koloniální politiku a jejich následné uplatňování v praxi. Práce se zabývá počátečním obdobím protektorátů tj. prvními dvěma desetiletími, kdy byly položeny základy francouzského systému.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis compares French educational policy in Morocco and Tunisia during the French protectorate. It concetrates on the evolution of educational systems of both countries before the French colonial era and French reforms of the system. It is based on an analysis of the key figures of the protectorates, the residents-general Cambon and Lyautey and their heads of the education departments Machuel and Hardy. That is achieved through an analysis of their opinions on the educational and colonial policy and their application. The thesis deals with the beginninigs of the protectorate era when the foundations of the French system were laid.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav Blízkého východu a Afrikycs_CZ
dc.identifier.lisID990019366680106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV