dc.contributor.advisor | Ženka, Josef | |
dc.creator | Gavenda, Lukáš | |
dc.date.accessioned | 2017-05-27T02:58:34Z | |
dc.date.available | 2017-05-27T02:58:34Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/67361 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá srovnáním francouzské školské koloniální politiky v protektorátech severní Afriky, Maroka a Tuniska. Zkoumaným jevem jsou rozdílné výchozí situace obou zemí a reformy prováděné koloniálními úředníky. Hlavní argument práce je postaven na zhodnocení vlivů představitelů koloniálních režimů, generální rezidentů Cambona a Lyauteye a jejich ředitelů školských úřadů Machuela a Hardyho. To je dosaženo skrze zkoumání primárních pramenů vyjadřujících jejich názory na školství a koloniální politiku a jejich následné uplatňování v praxi. Práce se zabývá počátečním obdobím protektorátů tj. prvními dvěma desetiletími, kdy byly položeny základy francouzského systému. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis compares French educational policy in Morocco and Tunisia during the French protectorate. It concetrates on the evolution of educational systems of both countries before the French colonial era and French reforms of the system. It is based on an analysis of the key figures of the protectorates, the residents-general Cambon and Lyautey and their heads of the education departments Machuel and Hardy. That is achieved through an analysis of their opinions on the educational and colonial policy and their application. The thesis deals with the beginninigs of the protectorate era when the foundations of the French system were laid. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Školství | cs_CZ |
dc.subject | Maroko | cs_CZ |
dc.subject | Tunisko | cs_CZ |
dc.subject | kolonialismus | cs_CZ |
dc.subject | Lyautey | cs_CZ |
dc.subject | Machuel | cs_CZ |
dc.subject | Hardy | cs_CZ |
dc.subject | Education | en_US |
dc.subject | Morocco | en_US |
dc.subject | Tunisia | en_US |
dc.subject | colonialism | en_US |
dc.subject | Lyautey | en_US |
dc.subject | Machuel | en_US |
dc.subject | Hardy | en_US |
dc.title | Školská politika v Maroku a Tunisku za francouzského protektorátu | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-02-05 | |
dc.description.department | Institute of Near Eastern and African Studies | en_US |
dc.description.department | Ústav Blízkého východu a Afriky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 124046 | |
dc.title.translated | Educational policy in Morocco and Tunisia during French protectorate | en_US |
dc.contributor.referee | Beránek, Zdeněk | |
dc.identifier.aleph | 001936668 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Arabistika - Historie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Arabic Studies - History | en_US |
thesis.degree.program | Humanitní studia | cs_CZ |
thesis.degree.program | Humanities | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav Blízkého východu a Afriky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Near Eastern and African Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Arabistika - Historie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Arabic Studies - History | en_US |
uk.degree-program.cs | Humanitní studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Humanities | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá srovnáním francouzské školské koloniální politiky v protektorátech severní Afriky, Maroka a Tuniska. Zkoumaným jevem jsou rozdílné výchozí situace obou zemí a reformy prováděné koloniálními úředníky. Hlavní argument práce je postaven na zhodnocení vlivů představitelů koloniálních režimů, generální rezidentů Cambona a Lyauteye a jejich ředitelů školských úřadů Machuela a Hardyho. To je dosaženo skrze zkoumání primárních pramenů vyjadřujících jejich názory na školství a koloniální politiku a jejich následné uplatňování v praxi. Práce se zabývá počátečním obdobím protektorátů tj. prvními dvěma desetiletími, kdy byly položeny základy francouzského systému. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis compares French educational policy in Morocco and Tunisia during the French protectorate. It concetrates on the evolution of educational systems of both countries before the French colonial era and French reforms of the system. It is based on an analysis of the key figures of the protectorates, the residents-general Cambon and Lyautey and their heads of the education departments Machuel and Hardy. That is achieved through an analysis of their opinions on the educational and colonial policy and their application. The thesis deals with the beginninigs of the protectorate era when the foundations of the French system were laid. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav Blízkého východu a Afriky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990019366680106986 | |