Možnosti a meze využití ICT ve výuce na ZŠ
Possibilities and limits of the use of ICT in teaching at the elementary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/67753/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/67753Identifikátory
SIS: 137171
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Váňová, Miroslava
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Učitelství náboženství, etiky a filozofie
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra učitelství
Datum obhajoby
12. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
ICT, informační a komunikační technologie, počítač, interaktivní tabule, internet, učitelé, škola, žáci, výukaKlíčová slova (anglicky)
ICT, information and communications technologies, computers, interactive whiteboards, internet, teachers, school, students, teachingTato diplomová práce poskytuje v teoretické části informace o komunikačních a informačních technologiích, které zasahují do současného života našich škol. Seznamuje s pojmem ICT, zabývá se jeho historií, prezentuje jeho jednotlivé druhy, rozebírá didaktické funkce a následně poukazuje na pozitivní a negativní stránky, které s ICT úzce souvisí. Její praktická část zkoumá rozdíly v používání informačních a komunikačních technologií mezi učiteli prvního stupně základních škol jednotlivých krajů (Praha x Královéhradecký kraj). V závěru se zaměřuje pouze na učitele hlavního města Prahy, kde prezentuje jejich konkrétnější názory spojené s využíváním ICT v jejich práci.
This diploma thesis is focused on information and communication technologies, which became nowadays a part of our live at schools . The aim of this thesis is to introduce the term ICT, introduce its history, describe individual kind of ICT, didactical function and in the end shows the negative and positive sides of ICT. The practical part looks at the difference in using information and communication technologies among teachers at primary schools in region such as Prague and Královéhradecký. The last part is focused only on Prague teachers, their using ICT at schools during teaching, their opinions and experience with ICT.