Český a Irský protokol k Lisabonské smlouvě : vyjednávání a argumentace malých států
The Czech and Irish Protocols to the Lisbon Treaty: negotiation and argumentation of small states
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/67826Identifikátory
SIS: 135602
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Černoch, Jakub
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Politologie a mezinárodní vztahy
Katedra / ústav / klinika
Katedra mezinárodních vztahů
Datum obhajoby
18. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Lisabonská smlouva, vyjednávací strategie, malé státy, Charta základních práv Evropské unie, irský protokol, česká výjimka z Lisabonské smlouvy, Shaping strategies, Capacity-building strategiesKlíčová slova (anglicky)
The Lisbon Treaty, negotiation strategies, small states, Charter of Fundamental Rights of the European Union, Irish Protocol, Czech opt-out from the Lisbon Treaty, Shaping strategies, Capacity-building strategiesTato bakalářská práce se zabývá tématem vyjednávacích strategií takzvaných malých států, které práce definuje ve své teoretické části. Formou případové studie se práce věnuje Irsku a České republice a sleduje jejich postupy a strategie při prosazování jimi požadovaných výjimek týkajících se Lisabonské smlouvy. Takzvané malé státy se vzhledem ke svým omezeným ekonomickým a personálním zdrojům uchylují k využívání specificky namířených aktivit k získávání výhodných vyjednávacích pozic v rámci Evropské unie. Irsko i Česká republika jsou, dle typologie, kterou tato práce aplikuje, zařazeny mezi tento typ států. V průběhu ratifikačního procesu Lisabonské smlouvy narazila Evropská unie na překážky spojené, v irském případě s negativním výsledkem všelidového hlasování o Lisabonské smlouvě a v případě České republiky s negativním postojem prezidenta Václava Klause k dokončení ratifikace. Tyto překážky vyústily ve formulaci požadavků, které obě země předložily evropským institucím. Tato práce se věnuje postupům, které byly v této fázi využity k dosažení záruk, které česká a irská strana požadovala. Tyto postupy jsou dokládány s využitím oficiálních dokumentů a veřejných vyjádření ze strany politických elit obou států a evropských institucí. Práce ve svém závěru konstatuje využitelnost aplikovaného...
This bachelor thesis focuses on negotiation strategies used by "small states" that are defined in the theoretical part of the thesis. In the form of a case study, the thesis analyses Irish and Czech approach to negotiations on the exemptions from the Treaty of Lisbon, that were put forward by political representation of both countries. The so- called small states use, due to their limited economic and personal resources, specifically aimed activities in order to gain favorable negotiating positions within the European Union. Both Ireland and Czech Republic are, according to the typology used, classified as "small states". During the ratification process of the Treaty of Lisbon, the European Union encountered obstacles caused by the result of the first Irish referendum and by the stance of Czech President Václav Klaus, regarding the completion of the ratification process. These obstacles led to the formulation of specific demands that were presented to the European Union. This thesis examines the strategies that were used in this stage of the ratification process to achieve legal guarantees for Ireland and Czech Republic. These strategies are analyses using official documents and public statements of national and European political elites. In its conclusive part the thesis states the applied...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Stratégia značky Redken - modifikácia B2B orientácie podniku smerom k B2C
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOLacková, Karina (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2022)Datum obhajoby: 21. 6. 2022The main topic of this thesis is the modification of the Redken brand strategy from B2B to B2C orientation. Within the theoretical part, the current beauty market is primarily examined. The most important factors influencing ... -
Strategie žákovských řešení úloh rovnicového typu ve 4. a 5. ročníku ZŠ
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOJohánková, Renata (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 19. 5. 2016V současné době se na školách kromě tradičního pojetí výuky matematice vyskytuje i způsob výuky Hejného metodou. Cílem této práce je porovnat dvě skupiny žáků (tradičně vedení a vedení Hejného metodou) a jejich strategie ... -
Verbal communication strategies in English as a foreign language
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOČervenková, Tereza (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 10. 9. 2018It is desirable that language learners develop their strategic competence, which allows them to communicate the intended meaning when facing breakdowns in communication. One of the manifestations of strategic competence ...