Komparativní studie obrazu ženské krásy v lifestylových časopisech pro ženy a pro muže: Analýza portrétů žen na fotografiích ve vybraných časopisech v první polovině roku 2012
Comparative study of a presentation of women's beauty in lifestyle magazines for men and women:
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/68248Identifikátory
SIS: 133827
Kolekce
- Kvalifikační práce [18346]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Baslarová, Iva
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
26. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
ženská krása, lifestylové časopisy, předpokládané účinky médií, mýtus krásyKlíčová slova (anglicky)
women's beauty, lifestyle magazines, presumed media influence, beauty mythDiplomová práce Komparativní studie obrazu ženské krásy v lifestylových časopisech pro ženy a pro muže stanovuje hypotézu, že obraz ženské krásy je modifikován pro cílové publikum daného média. Pro podpoření nebo vyvrácení této teze jsou v práci analyzovány vybrané fotografie žen ve čtyřech českých lifestylových magazínech v první polovině roku 2012, konkrétně v ELLE, ForMen, Cosmopolitan a Esquire. Zvolená metoda sémiotické analýzy a deskripce pomůže definovat odlišnosti v zobrazení žen na vybraných fotografiích. Pro co nejsprávnější interpretaci v širším kontextu je v první polovině práce nejprve nastíněn vývoj estetické teorie a různé aspekty pohledu na ženskou krásu, stejně tak jako teorie o předpokládaných účincích médií na publikum. Výsledky analýzy jsou interpretovány a vysvětleny na základě teoretického základu. Kromě vyhodnocení původní hypotézy jsou zaznamenány i další poznatky analýzy a práce je uzavřena vlastními poznatky na dané téma.
The diploma thesis Comparative study of a presentation of women's beauty in lifestyle magazines for men and women suggests the hypothesis that the image of women's beauty is modified according to the target group of the media. As to support or falsify the thought, there are analysed chosen photographs of women in four Czech lifestyle magazines, specifically in ELLE, ForMen, Cosmopolitan and Esquire. Chosen method of semiotic analysis and description helps define the differences between image of women's beauty in the pictures. In order to interpret the pictures in broader context, the first half of work deals with the development of aesthetic theories and various scientific views of beauty as well as theories about presumed media influence. The results of the analysis are interpreted and explained on the grounds the theoretical base. Besides the evaluation of the primary hypotheses there are also noted other theoretical findings. The document is closed by comments of authoress on the issue based on already written theories.