Zobrazit minimální záznam

Ivan Hlinka and creating a cult of personality in the media during the success in Nagano and after his tragic death.
dc.contributor.advisorZamazal, Ondřej
dc.creatorHejda, Matěj
dc.date.accessioned2017-05-27T08:39:48Z
dc.date.available2017-05-27T08:39:48Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/69018
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje problematice vytváření kultu osobnosti okolo hokejového trenéra Ivana Hlinky. Zaměřuje se přitom na dvě klíčová období. Prvním z nich je vítězství českého hokejového týmu na olympijských hrách v Naganu v únoru roku 1998, druhým je období po tragické smrti Hlinky v srpnu 2004. Práce si klade za cíl zanalyzovat, jak velký vliv na vytváření kultu osobnosti měla média, která o těchto dvou událostech referovala. Objektem zájmu diplomové práce je právě proces, který trenéra staví téměř do role národního hrdiny. Druhým aspektem práce je problematika bulvarizace takového tématu, jakým je právě nehoda a následné úmrtní Hlinky. Práce definuje pojem kult osobnosti a zároveň ho vymezí z historického hlediska, s přihlédnutím k největším představitelům, jimž dominuje sovětský diktátor Josif Vissarionovič Stalin. Kromě toho se věnuje i kultu osobnosti sportovce v obecné rovině. Diplomová práce představí Ivana Hlinku nejen z hokejového hlediska, ale prostřednictvím rozhovoru s jeho dlouholetým přítelem Josefem Beránkem starším neopomene ani jeho osobnost. Závěrečná analýza se věnuje zobrazení Ivana Hlinky v konkrétních tištěných médiích během obou vybraných období.cs_CZ
dc.description.abstractMy diploma thesis is dedicated to the problem of creating a cult of personality around ice hockey coach Ivan Hlinka. It is focused on two key periods: The first is the victory of the Czech ice hockey team at the Olympic Winter Games in Nagano in February 1998 , the second is the period after Hlinka's tragic death in August 2004. The aim of the thesis is to analyze how much media influence the creation of a cult of personality by reporting about these two events. Objects of interest of my thesis are the process that puts a coach almost into the role of national hero . The second aspect of the work is the tabloidization of the topic such as a tragic accident and subsequent Hlinka's death. The thesis defines a cult of personality generaly and also from a historical perspective and adds the most famous reprsentative of cult of personality - Soviet dictator Josif Vissarionovich Stalin. In addition, it is dedicated to the cult of personality of athletes in general. This thesis not only presents Ivan Hlinka from a hockey standpoint, but mentions also his personality through a conversation with his longtime friend Josef Beránek sr. The final analysis is devoted to the representation of Ivan Hlinka in two specific print media during the two selected periods.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectKult osobnostics_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectIvan Hlinkacs_CZ
dc.subjectlední hokejcs_CZ
dc.subjectMladá fronta Dnescs_CZ
dc.subjectBleskcs_CZ
dc.subjectLitvínovcs_CZ
dc.subjectCult of personalityen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectIvan Hlinkaen_US
dc.subjectice-hockeyen_US
dc.subjectMladá fronta Dnesen_US
dc.subjectBlesken_US
dc.subjectLitvínoven_US
dc.titleIvan Hlinka a vytváření jeho kultu osobnosti v médiích v období naganského úspěchu a po jeho tragické smrtics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-25
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId133811
dc.title.translatedIvan Hlinka and creating a cult of personality in the media during the success in Nagano and after his tragic death.en_US
dc.contributor.refereeKraus, Jiří
dc.identifier.aleph001855408
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje problematice vytváření kultu osobnosti okolo hokejového trenéra Ivana Hlinky. Zaměřuje se přitom na dvě klíčová období. Prvním z nich je vítězství českého hokejového týmu na olympijských hrách v Naganu v únoru roku 1998, druhým je období po tragické smrti Hlinky v srpnu 2004. Práce si klade za cíl zanalyzovat, jak velký vliv na vytváření kultu osobnosti měla média, která o těchto dvou událostech referovala. Objektem zájmu diplomové práce je právě proces, který trenéra staví téměř do role národního hrdiny. Druhým aspektem práce je problematika bulvarizace takového tématu, jakým je právě nehoda a následné úmrtní Hlinky. Práce definuje pojem kult osobnosti a zároveň ho vymezí z historického hlediska, s přihlédnutím k největším představitelům, jimž dominuje sovětský diktátor Josif Vissarionovič Stalin. Kromě toho se věnuje i kultu osobnosti sportovce v obecné rovině. Diplomová práce představí Ivana Hlinku nejen z hokejového hlediska, ale prostřednictvím rozhovoru s jeho dlouholetým přítelem Josefem Beránkem starším neopomene ani jeho osobnost. Závěrečná analýza se věnuje zobrazení Ivana Hlinky v konkrétních tištěných médiích během obou vybraných období.cs_CZ
uk.abstract.enMy diploma thesis is dedicated to the problem of creating a cult of personality around ice hockey coach Ivan Hlinka. It is focused on two key periods: The first is the victory of the Czech ice hockey team at the Olympic Winter Games in Nagano in February 1998 , the second is the period after Hlinka's tragic death in August 2004. The aim of the thesis is to analyze how much media influence the creation of a cult of personality by reporting about these two events. Objects of interest of my thesis are the process that puts a coach almost into the role of national hero . The second aspect of the work is the tabloidization of the topic such as a tragic accident and subsequent Hlinka's death. The thesis defines a cult of personality generaly and also from a historical perspective and adds the most famous reprsentative of cult of personality - Soviet dictator Josif Vissarionovich Stalin. In addition, it is dedicated to the cult of personality of athletes in general. This thesis not only presents Ivan Hlinka from a hockey standpoint, but mentions also his personality through a conversation with his longtime friend Josef Beránek sr. The final analysis is devoted to the representation of Ivan Hlinka in two specific print media during the two selected periods.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990018554080106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV