La República Checa: mediální obraz
La Republica Checa: the media image
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/69033Identifikátory
SIS: 120818
Kolekce
- Kvalifikační práce [18346]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Cebe, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
24. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Česká republika, kvantitativní obsahová analýza, El País, La Vanguardia, reprezentace, konstrukce reality, zpravodajské rutiny, zpravodajské hodnotyKlíčová slova (anglicky)
Czech Republic, quantitative content analysis, El País, La Vanguradia, representation, construction of reality, news routines, news valuesDiplomová práce s názvem La República Checa: mediální obraz se zaměřuje na analýzu mediální reprezentace České republiky a jejích aktérů ve španělských tištěných denících El País a La Vanguardia v letech 2011 a 2012. Cílem práce je zjistit, jak tento mediální obraz České republiky ve zkoumaných denících vypadal a jakým způsobem byl konstruován. Prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy tato práce na základě teoretických východisek sleduje, jaký mediální prostor španělské deníky poskytly zprávám o České republice, jakým tématům se v rámci jejího mediálního obrazu věnovaly, jak se v těchto článcích projevovaly zpravodajské hodnoty a jaké zpravodajské zdroje měly největší přístup do zpravodajství referujícím o ČR. Základním předpokladem je, že zpravodajská produkce podléhá určité pravidelnosti a podobu zpravodajství ovlivňuje řada rutinních postupů. Porovnání dvou různých periodik v rámci jedné mediální agendy by mělo přiblížit, co je v tomto směru pro španělská média atraktivní, popřípadě jak se shodují nebo odlišují jejich rutiny v zobrazování ČR. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The thesis titled La República Checa: media image is focused on the quantitative analysis of media representations of the Czech Republic and its actors in Spanish newspapers El País and La Vanguardia in the period of 2011 and 2012. The main goal of this work is to determine how the media image of the Czech Republic is presented in this newspapers and how was constructed. Through the quantitative analysis based on the theoretical background determines the media space provided to the news about the Czech Republic by the Spanish newspapers, the topics in which was the media image of the Czech Republic displayed, and the measure of news values and news sources related to the Czech Republic. The basic assumption is a presence of the media routines which influence the media image. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)