Křesťansko - buddhistická polemika v Japonsku v 17. století
Christian - buddhist polemic in Japan in the 17th century
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/69469Identifikátory
SIS: 124024
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kropáček, Luboš
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Husitská teologie - Religionistika
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra religionistiky
Datum obhajoby
10. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Fabian, Fukan, Mjótei Mondó, Ha Daiusu, křesťanství, Japonsko, Kakure kirišitanKlíčová slova (anglicky)
Fabian, Fucan, Myōtei Mondō, Ha Daiusu, Christianity, Japan, Kakure KirishitanDiplomová práce "Křesťansko-buddhistická polemika v Japonsku v 17.století" se zabývá především životem a dílem Fabiana Fukana, jedné z nejvýraznějších postav raného japonského křesťanství. První část práce se zaměřuje na příchod křesťanství do Japonska, misii a následnou perzekuci křesťanů, která později vyústila v konečný zákaz křesťanství v zemi. Hlavní část práce je věnována rozboru dvou klíčových děl Fabiana Fukana - apologie křesťanství s názvem Mjótei Mondó a následně protikřesťansky laděného pojednání Ha Daiusu, které Fukan sepsal po tom, co opustil jezuitský řád a přiklonil se zpět k buddhismu. V závěrečné kapitole je věnována pozornost fenoménu "kakure kirišitan"("skrytých křesťanů"), tj. skupinám křesťanů, kteří jsou potomky křesťanů tajně praktikujících během období "sakoku" (dosl. "uzavření země").
The diploma thesis "Christian-Buddhist Polemic in Japan in the 17th century" deals mainly with the life and work of Fabian Fucan, one of the most noticeable figures of the early Japanese Christianity. The first part of the thesis is focused on the coming of Christianity to Japan, the mission and the subsequent persecution of Christians which later resulted in the final prohibition of Christianity in the country. The main part of the thesis puts brain to the analysis of two key works of Fabian Fucan - Christian apologetics called Myōtei Mondō and then anti-Christian treatise Ha Daiusu that Fucan wrote after leaving the Society of Jesus and becoming attached back to Buddhism. The final chapter pays attention to the phenomenon of "kakure kirishitan" ("hidden Christians"), i.e. groups of Christians who are the descendants of Christians secretly practicing during the Sakoku (literally, "closed country") period.