Diferenciace žáků na úrovni druhého stupně ZŠ
Differentiation of Pupils on Elementary School
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Důvod omezené dostupnosti:
Přílohy práce nebo její části jsou nepřístupné v souladu s čl. 18a odst. 7 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 9 opatření rektora č. 6/2010.
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/69553Identifikátory
SIS: 124363
Kolekce
- Kvalifikační práce [23745]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sedláčková, Markéta
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociologicko-ekonomická studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
17. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
základní škola, víceleté gymnázium, diferenciace, vzdělávání, jednotná školaKlíčová slova (anglicky)
elementary school, multi-year gymnasium, differentiation, education, integrated schoolPráce se zabývá problematikou diferenciace žáků na úrovni druhého stupně základních škol zejména ve vztahu ke spravedlivému a rovnému přístupu ke vzdělání. Zaměřuje se na historii organizace školství na úrovni druhého stupně povinné školní docházky. Dále pak přináší souhrn současných výzkumů vztahujících se k této problematice v České republice. V empirické části pak prezentuje vlastní kvalitativní výzkum, 11 rozhovorů s učiteli na základních školách. Cílem výzkumu je odpovědět zejména na to, jak nahlíží učitelé základních škol na existenci víceletých gymnázií. Zda má odchod části žáků vliv na další vzdělávání na základní škole a jaké děti odcházejí studovat na víceletá gymnázia.
This thesis deals with distinction of pupils at secondary school, in particular with respect to fair and equal access to education. It focuses on the history of the organization of education at the second stage of compulsory schooling. Then it also provides a summary of current research relating to this issue in the Czech Republic. In the empirical part it presents qualitative research, interviews with 11 primary school teachers. The aim of the research is to describe how primary school teachers see the existence of grammar schools. Whether the departure of the pupils has an influence on further education in elementary school and which children go to study at the grammar schools.