Muzikoterapie s dětmi s poruchou sluchu ve věku 13-17 let
Music Therapy for the Children with Hearing Impairments 13-17 Years Old
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/69580Identifikátory
SIS: 167554
Kolekce
- Kvalifikační práce [1555]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kuchař, Pavel
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Pastorační a sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Jabok
Datum obhajoby
23. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Autorka se rozhodla vymyslet cvičební hodiny muzikoterapie pro neslyšící a nedoslýchavé děti ve věku 13-17 let na Základní škole Holečkova. Jejím motivem bylo zjistit, zda neslyšící adolescenti mají zájem o muzikoterapii a jestli jim je schopná dát víc, než trávit čas volně mimo učební hodinu. Práce začíná specifikací skupiny dětí, se kterou autorka práce pracovala. Vzhledem k tomu, že mezi dětmi byl velký věkový rozdíl, bylo nutné popsat rozmezí obou skupin, ze kterých se ve vývoji mládeže přechází. Pro bližší poznání neslyšících (jejich kultury, charakteru chování a potřeb) je popsána úzká a široká kultura. Obě jsou podle autorky nutné znát, k ucelení pohledu na svět neslyšících. Dále je pozvolna navazováno na téma "neslyšící a jejich vztah k hudbě", které střídá kapitola věnovaná muzikoterapii. Poslední částí práce je podrobný popis jednotlivých cvičení, která posloužila jako materiál k závěrečnému zhodnocení práce, zda se zdařila, nebo byla odmítnuta jako nepotřebná. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The author decided to devise an exercise hours of music therapy for the deaf and hard of hearing children 13-17 years old. Her motive was to determine whether deaf adolescents are interested in music therapy, and if they are able to give more than to spend free time outside of the classroom hour. The work begins by grouping children with whom the author worked. Given that the child was a big difference, it was necessary to describe the range of the two groups from which the development of youth passes. For further understanding of the Deaf (their culture, character and behavior needs) is described narrow and broad culture. Both are by the author must know a comprehensive view of the world of the deaf. It is also slowly being established on "deaf and their relationship to music," which alternates chapter on music therapy. The last part is a detailed description of each exercise, which served as material for the final evaluation work, whether it was successful or was dismissed as unnecessary. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)