Zobrazit minimální záznam

Television as a factor of socialisation for early adolescents
dc.contributor.advisorGillernová, Ilona
dc.creatorKalivodová, Hana
dc.date.accessioned2017-05-27T10:25:30Z
dc.date.available2017-05-27T10:25:30Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/69591
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce se zaměřuje na dětské televizní diváky. Jejím cílem je zmapovat návyky konzumace masových médií u dětí, vysledovat, jakou roli v jejich životě hraje televize, a zjistit, jaký význam pro ně mají hrdinové, které znají z médií, v následné konfrontaci s jejich bezprostředním okolím. Pro tyto účely byl prostřednictvím dotazníků proveden kvantitativní výzkum čítající 349 respondentů - žáků šestých ročníků pražských základních škol a prvních ročníků pražských osmiletých gymnázií. Výsledky jsou prezentovány jako komparace z hlediska pohlaví i typu školy. V teoretickém úvodu předkládám popis daného věkového období, charakteristiku masových médií a jejich působení při socializaci dospívajících. Následně je text rozdělen na tři části odpovídající třem oddílům dotazníku. První z nich se zabývá způsobem trávení volného času dětmi dané věkové kategorie a zastoupením masových médií v jejich volném čase. Druhá část se věnuje výhradně televizi, oblíbeným televizním pořadům a názorům, které na televizi mají dospívající i jejich rodiče. Tématem třetí části jsou oblíbení hrdinové z médií, vztah dětí k těmto hvězdám, chování dětí jako fanoušků a vzory, které si dospívající vybírají jak mezi svými oblíbenými hrdiny z médií, tak ze svého reálného okolí. Na začátku každé části je vždy provedena...cs_CZ
dc.description.abstractThis dissertation analyzes the trending habits of children as mass-media users. The goal of this dissertation is to show how children use massmedia, what does television mean to them and who are their favourite celebrities. The empirical segment is based on analysis of data taken from questionnaires created purposely for quantitative research. These questionnaires were given to students in the 6th grades of elementary schools and 1st grades of 8-year secondary grammar schools, both in Prague in the Czech Republic. At the beginning, there is a general theoretical part - an overview of mass-communication and its influence on the socialisation of children and a series of advantages and disadvantages of the impact of mass-communication on children and also characteristics of the age group of my respondents. The following text is divided in three parts that relate to three parts of the questionnaire. The first part analyzes how much children use media in their leisure time, what types of media are most popular amongst them. The second part focuses on television, what TV programmes are popular amongst children and why, if adolescents have something forbidden from their parents and what they think about watching television. And finally, the third part debates which celebrities our children admire,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectDospívajícícs_CZ
dc.subjectspolečnostcs_CZ
dc.subjectmasová médiacs_CZ
dc.subjecttelevizecs_CZ
dc.subjectsocializacecs_CZ
dc.subjectvolný čascs_CZ
dc.subjectrodičecs_CZ
dc.subjectučitelécs_CZ
dc.subjectvrstevnícics_CZ
dc.subjectcelebritycs_CZ
dc.subjectAdolescentsen_US
dc.subjectsocietyen_US
dc.subjectmass-mediaen_US
dc.subjecttelevisionen_US
dc.subjectsocialisationen_US
dc.subjectleisure timeen_US
dc.subjectparentsen_US
dc.subjectteachersen_US
dc.subjectcontemporariesen_US
dc.subjectcelebritiesen_US
dc.titleTelevize jako socializační činitel na začátku dospívání chlapců a dívekcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-26
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId125902
dc.title.translatedTelevision as a factor of socialisation for early adolescentsen_US
dc.contributor.refereeWolák, Radim
dc.identifier.aleph001786474
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná diplomová práce se zaměřuje na dětské televizní diváky. Jejím cílem je zmapovat návyky konzumace masových médií u dětí, vysledovat, jakou roli v jejich životě hraje televize, a zjistit, jaký význam pro ně mají hrdinové, které znají z médií, v následné konfrontaci s jejich bezprostředním okolím. Pro tyto účely byl prostřednictvím dotazníků proveden kvantitativní výzkum čítající 349 respondentů - žáků šestých ročníků pražských základních škol a prvních ročníků pražských osmiletých gymnázií. Výsledky jsou prezentovány jako komparace z hlediska pohlaví i typu školy. V teoretickém úvodu předkládám popis daného věkového období, charakteristiku masových médií a jejich působení při socializaci dospívajících. Následně je text rozdělen na tři části odpovídající třem oddílům dotazníku. První z nich se zabývá způsobem trávení volného času dětmi dané věkové kategorie a zastoupením masových médií v jejich volném čase. Druhá část se věnuje výhradně televizi, oblíbeným televizním pořadům a názorům, které na televizi mají dospívající i jejich rodiče. Tématem třetí části jsou oblíbení hrdinové z médií, vztah dětí k těmto hvězdám, chování dětí jako fanoušků a vzory, které si dospívající vybírají jak mezi svými oblíbenými hrdiny z médií, tak ze svého reálného okolí. Na začátku každé části je vždy provedena...cs_CZ
uk.abstract.enThis dissertation analyzes the trending habits of children as mass-media users. The goal of this dissertation is to show how children use massmedia, what does television mean to them and who are their favourite celebrities. The empirical segment is based on analysis of data taken from questionnaires created purposely for quantitative research. These questionnaires were given to students in the 6th grades of elementary schools and 1st grades of 8-year secondary grammar schools, both in Prague in the Czech Republic. At the beginning, there is a general theoretical part - an overview of mass-communication and its influence on the socialisation of children and a series of advantages and disadvantages of the impact of mass-communication on children and also characteristics of the age group of my respondents. The following text is divided in three parts that relate to three parts of the questionnaire. The first part analyzes how much children use media in their leisure time, what types of media are most popular amongst them. The second part focuses on television, what TV programmes are popular amongst children and why, if adolescents have something forbidden from their parents and what they think about watching television. And finally, the third part debates which celebrities our children admire,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990017864740106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV