dc.contributor.advisor | Gillernová, Ilona | |
dc.creator | Kalivodová, Hana | |
dc.date.accessioned | 2017-05-27T10:25:30Z | |
dc.date.available | 2017-05-27T10:25:30Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/69591 | |
dc.description.abstract | Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na dětské televizní diváky. Jejím cílem je zmapovat návyky konzumace masových médií u dětí, vysledovat, jakou roli v jejich životě hraje televize, a zjistit, jaký význam pro ně mají hrdinové, které znají z médií, v následné konfrontaci s jejich bezprostředním okolím. Pro tyto účely byl prostřednictvím dotazníků proveden kvantitativní výzkum čítající 349 respondentů - žáků šestých ročníků pražských základních škol a prvních ročníků pražských osmiletých gymnázií. Výsledky jsou prezentovány jako komparace z hlediska pohlaví i typu školy. V teoretickém úvodu předkládám popis daného věkového období, charakteristiku masových médií a jejich působení při socializaci dospívajících. Následně je text rozdělen na tři části odpovídající třem oddílům dotazníku. První z nich se zabývá způsobem trávení volného času dětmi dané věkové kategorie a zastoupením masových médií v jejich volném čase. Druhá část se věnuje výhradně televizi, oblíbeným televizním pořadům a názorům, které na televizi mají dospívající i jejich rodiče. Tématem třetí části jsou oblíbení hrdinové z médií, vztah dětí k těmto hvězdám, chování dětí jako fanoušků a vzory, které si dospívající vybírají jak mezi svými oblíbenými hrdiny z médií, tak ze svého reálného okolí. Na začátku každé části je vždy provedena... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This dissertation analyzes the trending habits of children as mass-media users. The goal of this dissertation is to show how children use massmedia, what does television mean to them and who are their favourite celebrities. The empirical segment is based on analysis of data taken from questionnaires created purposely for quantitative research. These questionnaires were given to students in the 6th grades of elementary schools and 1st grades of 8-year secondary grammar schools, both in Prague in the Czech Republic. At the beginning, there is a general theoretical part - an overview of mass-communication and its influence on the socialisation of children and a series of advantages and disadvantages of the impact of mass-communication on children and also characteristics of the age group of my respondents. The following text is divided in three parts that relate to three parts of the questionnaire. The first part analyzes how much children use media in their leisure time, what types of media are most popular amongst them. The second part focuses on television, what TV programmes are popular amongst children and why, if adolescents have something forbidden from their parents and what they think about watching television. And finally, the third part debates which celebrities our children admire,... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | Dospívající | cs_CZ |
dc.subject | společnost | cs_CZ |
dc.subject | masová média | cs_CZ |
dc.subject | televize | cs_CZ |
dc.subject | socializace | cs_CZ |
dc.subject | volný čas | cs_CZ |
dc.subject | rodiče | cs_CZ |
dc.subject | učitelé | cs_CZ |
dc.subject | vrstevníci | cs_CZ |
dc.subject | celebrity | cs_CZ |
dc.subject | Adolescents | en_US |
dc.subject | society | en_US |
dc.subject | mass-media | en_US |
dc.subject | television | en_US |
dc.subject | socialisation | en_US |
dc.subject | leisure time | en_US |
dc.subject | parents | en_US |
dc.subject | teachers | en_US |
dc.subject | contemporaries | en_US |
dc.subject | celebrities | en_US |
dc.title | Televize jako socializační činitel na začátku dospívání chlapců a dívek | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-06-26 | |
dc.description.department | Department of Media Studies | en_US |
dc.description.department | Katedra mediálních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 125902 | |
dc.title.translated | Television as a factor of socialisation for early adolescents | en_US |
dc.contributor.referee | Wolák, Radim | |
dc.identifier.aleph | 001786474 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Mediální studia | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Media Studies | en_US |
thesis.degree.program | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
thesis.degree.program | Media and Communications Studies | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra mediálních studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Media Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Mediální studia | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Media Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na dětské televizní diváky. Jejím cílem je zmapovat návyky konzumace masových médií u dětí, vysledovat, jakou roli v jejich životě hraje televize, a zjistit, jaký význam pro ně mají hrdinové, které znají z médií, v následné konfrontaci s jejich bezprostředním okolím. Pro tyto účely byl prostřednictvím dotazníků proveden kvantitativní výzkum čítající 349 respondentů - žáků šestých ročníků pražských základních škol a prvních ročníků pražských osmiletých gymnázií. Výsledky jsou prezentovány jako komparace z hlediska pohlaví i typu školy. V teoretickém úvodu předkládám popis daného věkového období, charakteristiku masových médií a jejich působení při socializaci dospívajících. Následně je text rozdělen na tři části odpovídající třem oddílům dotazníku. První z nich se zabývá způsobem trávení volného času dětmi dané věkové kategorie a zastoupením masových médií v jejich volném čase. Druhá část se věnuje výhradně televizi, oblíbeným televizním pořadům a názorům, které na televizi mají dospívající i jejich rodiče. Tématem třetí části jsou oblíbení hrdinové z médií, vztah dětí k těmto hvězdám, chování dětí jako fanoušků a vzory, které si dospívající vybírají jak mezi svými oblíbenými hrdiny z médií, tak ze svého reálného okolí. Na začátku každé části je vždy provedena... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This dissertation analyzes the trending habits of children as mass-media users. The goal of this dissertation is to show how children use massmedia, what does television mean to them and who are their favourite celebrities. The empirical segment is based on analysis of data taken from questionnaires created purposely for quantitative research. These questionnaires were given to students in the 6th grades of elementary schools and 1st grades of 8-year secondary grammar schools, both in Prague in the Czech Republic. At the beginning, there is a general theoretical part - an overview of mass-communication and its influence on the socialisation of children and a series of advantages and disadvantages of the impact of mass-communication on children and also characteristics of the age group of my respondents. The following text is divided in three parts that relate to three parts of the questionnaire. The first part analyzes how much children use media in their leisure time, what types of media are most popular amongst them. The second part focuses on television, what TV programmes are popular amongst children and why, if adolescents have something forbidden from their parents and what they think about watching television. And finally, the third part debates which celebrities our children admire,... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studií | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990017864740106986 | |