Vývoj a současnost ekonomických týdeníků v České republice
The development and the present of economic weekly in the Czech republic
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/69605Identifiers
Study Information System: 111977
Collections
- Kvalifikační práce [18346]
Author
Advisor
Referee
Lysoněk, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
24. 6. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Ekonom, Euro, Profit, časopis, český mediální trh, ekonomický týdeníkKeywords (English)
Ekonom, Euro, Profit, magazine, czech media market, economic weeklyDiplomová práce Vývoj a současnost ekonomických týdeníků v České republice se zaměřuje na proměnu tištěných médií s týdenní periodicitou ve vybraném segmentu. Věnuje se konkrétním grafickým a obsahovým změnám, kterými ekonomické týdeníky vydávané v České republice prošly v období šesti let od roku 2006 do roku 2012. Zabývá se také postavením ekonomických týdeníků na českém mediálním trhu. Jejím cílem je mimo jiné na příkladech vývoje celkových prodaných nákladů a čtenosti týdeníků ukázat, do jaké míry toto postavení ovlivňují zásadní změny v grafické podobě a obsahové náplni periodik.
The diploma thesis The development and the present of economic weekly magazines in Czech republic focuses on the transformation of the print media with weekly periodicity in selected segment. Thesis describes concrete graphic and content changes of Czech economic weekly magazines in the period of six years from 2006 until 2012 and deals with their possition on the Czech media market. The aim of the work is - inter alia - to exemplify the development of sold copies and total readership and describe the causality with fundamental changes in visual style and content of the journals.