Analýza vizuální komunikace na příkladu současných evropských divadelních plakátů
"Visual communication analysis. The case of contemporary European theatre posters"
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/69622Identifikátory
SIS: 150684
Kolekce
- Kvalifikační práce [18346]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sládková, Hana
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
25. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Vizuální, komunikace, plakát, teorie, media, divadlo, marketing, sděleníKlíčová slova (anglicky)
Visual, communication, poster, theory, media, theatre, marketing, informationCílem předkládané práce je popsat a stanovit základní principy vizuální komunikace z pohledu teorie masové komunikace a klasických mediálních teorií a pokusit se o základní syntézu těchto oborů. Vizuální komunikace je v současné době stále více převládající forma komunikace z hlediska marketingu a reklamy, ale také z pohledu ryze uměleckého vyjadřování, které v dnešní době upouští od klasických konzervativních technik a hledá nové možnosti exprese. Profilace diplomové práce na evropský divadelní plakát, který je faktickou syntézou těchto směrů, umožňuje adekvátně zhodnotit relevanci mediálních teorií ve vztahu k vizuální komunikaci jako prostředku cíleného adresování příjemců pomocí obrazového sdělení. Téma evropského plakátu je zvoleno, aby šířeji demonstrovalo obecnou akceptaci vizuální komunikace jako součást sociokulturního diskurzu v globálním smyslu. Dalším rozměrem divadelního plakátu je jeho funkce ve veřejném prostoru a možnosti publika přijímat sdělení právě v tomto prostředí. Na pozadí relevantních mediálních teorií bude rovněž prezentováno postavení současného divadelního plakátu mezi novými trendy masové komunikace. Rychlý nástup nových médií a jejich snadná dostupnost i obsluha nutí tradiční média se tomuto trendu přizpůsobovat a měnit své strategie.
The aim of the diploma thesis is to describe and define basic principles of visual communication from the point of view of mass communication theory and classical media theory and to attempt to create a basic synthesis of these branches. The visual communication is currently dominating form of communication not only in advertising and marketing, but also from the point of purely artistic expressing, which nowadays abandons classical conservative techniques and searches for new ways of expressions. The focus on the diploma on European theatre poster, which is a factual synthesis of those trends, allows adequately assessment the relevance of media theory in relation to visual communication as a way of addressing recipients with the information given in a form of an image. The topic of European poster has been chosen to widely demonstrate the general acceptance of visual communication as a part of sociocultural discursion in a global sense. Another dimension of a theatre poster is its function in public space and the possibilities of the audience to accept the message in these surroundings. On the background of relevant media theory it will also be presented the position of contemporary theatre poster among new trends of mass communication. The quick arrival of new media and their easy accessibility...