Zobrazit minimální záznam

Photography in media and its impact on perception of objective reality
dc.contributor.advisorLáb, Filip
dc.creatorŠeflová, Tereza
dc.date.accessioned2017-05-27T10:34:04Z
dc.date.available2017-05-27T10:34:04Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/69639
dc.description.abstractTato diplomová práce popisuje, jakým způsobem může fotožurnalistika působit na publikum a jak je možné pomocí fotografií ovlivňovat představy příjemců o světě kolem nás. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je sestavena na základě dostupné české a zahraniční literatury a v úvodu představuje, co to je fotožurnalistika a jaká je její role v médiích. Součástí úvodní kapitoly je i diskuze nad etikou ve fotožurnalistice. Dále je představen proces, jakým způsobem příjemce vnímá obrazové sdělení. Jednou ze zásadních částí této práce je shrnutí toho, jak odborníci z oblasti fotografie a médií nahlíží na možnosti ovlivňování publika pomocí fotografií v médiích. Vysvětleny jsou pojmy jako visual agenda setting nebo visual gatekeeping. Jsou popsány způsoby, kterými média nejčastěji manipulují s příjemcem a je nastíněna také otázka objektivity ve fotožurnalistice. Závěr teoretické části se věnuje relativně populárnímu tématu digitálního upravování fotografií v médiích. Praktická část této diplomové práce zahrnuje kvalitativní výzkum uskutečněný formou experimentu spojeného s hloubkovými rozhovory, který zjišťuje, jakým způsobem mohou fotografie, které jsou součástí tištěných zpráv, ovlivňovat interpretaci událostí, jichž se dané zprávy týkají.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis describes the way by which can photojournalism operate with the audience and how it is possible to influence a view of recipients about the world around us by photography. The thesis is devided into theoretical and practical part. The theoretical part is based on accessibility of the Czech and foreign literature and in its beginning that represents what photojournalism is and what is its role in media. A part of the opening chapter is also a discussion of ethics in the photojournalism. Furthermore, there is explanation of the process of how a recipient perceives visual communication. One of the key components of this work is a summary of how experts from the fields of photography and media see the possibility of influencing the audience with photos in the media. There are explained the concepts of the terms visual agenda setting and visual gatekeeping. The ways by which media most often manipulate a recipient are described and there is outlined also the question of objectivity in photojournalism. The end of the theoretical part is devoted to a relatively popular topic of digital photo editing in the media. The practical part of this thesis involves a qualitative research carried through in-depth interviews, which explores ways in which the photos, that are included in printed...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectFotožurnalistikacs_CZ
dc.subjectfotografiecs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectovlivňování veřejného míněnícs_CZ
dc.subjectobjektivní realitacs_CZ
dc.subjectvisual agenda settingcs_CZ
dc.subjectvisual gatekeepingcs_CZ
dc.subjectmanipulacecs_CZ
dc.subjectkvalitativní výzkumcs_CZ
dc.subjecthloubkový rozhovorcs_CZ
dc.subjectPhotojournalismen_US
dc.subjectphotographyen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectpublic opinion influencingen_US
dc.subjectobjective realityen_US
dc.subjectvisual agenda settingen_US
dc.subjectvisual gatekeepingen_US
dc.subjectmanipulationen_US
dc.subjectqualitative researchen_US
dc.subjectin-depth interviewen_US
dc.titleFotografie v médiích a jejich vliv na vnímání objektivní realitycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-25
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId139159
dc.title.translatedPhotography in media and its impact on perception of objective realityen_US
dc.contributor.refereeDvořák, Tomáš
dc.identifier.aleph001855330
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce popisuje, jakým způsobem může fotožurnalistika působit na publikum a jak je možné pomocí fotografií ovlivňovat představy příjemců o světě kolem nás. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je sestavena na základě dostupné české a zahraniční literatury a v úvodu představuje, co to je fotožurnalistika a jaká je její role v médiích. Součástí úvodní kapitoly je i diskuze nad etikou ve fotožurnalistice. Dále je představen proces, jakým způsobem příjemce vnímá obrazové sdělení. Jednou ze zásadních částí této práce je shrnutí toho, jak odborníci z oblasti fotografie a médií nahlíží na možnosti ovlivňování publika pomocí fotografií v médiích. Vysvětleny jsou pojmy jako visual agenda setting nebo visual gatekeeping. Jsou popsány způsoby, kterými média nejčastěji manipulují s příjemcem a je nastíněna také otázka objektivity ve fotožurnalistice. Závěr teoretické části se věnuje relativně populárnímu tématu digitálního upravování fotografií v médiích. Praktická část této diplomové práce zahrnuje kvalitativní výzkum uskutečněný formou experimentu spojeného s hloubkovými rozhovory, který zjišťuje, jakým způsobem mohou fotografie, které jsou součástí tištěných zpráv, ovlivňovat interpretaci událostí, jichž se dané zprávy týkají.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis describes the way by which can photojournalism operate with the audience and how it is possible to influence a view of recipients about the world around us by photography. The thesis is devided into theoretical and practical part. The theoretical part is based on accessibility of the Czech and foreign literature and in its beginning that represents what photojournalism is and what is its role in media. A part of the opening chapter is also a discussion of ethics in the photojournalism. Furthermore, there is explanation of the process of how a recipient perceives visual communication. One of the key components of this work is a summary of how experts from the fields of photography and media see the possibility of influencing the audience with photos in the media. There are explained the concepts of the terms visual agenda setting and visual gatekeeping. The ways by which media most often manipulate a recipient are described and there is outlined also the question of objectivity in photojournalism. The end of the theoretical part is devoted to a relatively popular topic of digital photo editing in the media. The practical part of this thesis involves a qualitative research carried through in-depth interviews, which explores ways in which the photos, that are included in printed...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990018553300106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV