Postavení a funkce rozhlasu veřejné služby v éře multimédií
The position and the function of the public service radio in the age of multimedia
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/69643Identifikátory
SIS: 125992
Kolekce
- Kvalifikační práce [18346]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Köpplová, Barbara
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
24. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Český rozhlas, média veřejné služby, multimédia, digitalizace, interaktivita, sociální sítě, internet, nová médiaKlíčová slova (anglicky)
Czech radio, public service media, multimedia, digitization, interactivity, social networks, internet, new mediaDiplomová práce Postavení a funkce rozhlasu veřejné služby v éře multimédií pojednává o proměnách produkce Českého rozhlasu od roku 2005 do současnosti v souvislosti s nástupem multimediálních technologií. Stěžejní kapitoly teoretické části práce představují definice základních pojmů, o které se opírá analytická část: multimédií, mediální konvergence, koncepce aktivního publika, interaktivity a digitalizace. Další kapitoly se zabývají médii veřejné služby v České republice a technologickým a kulturním vývojem rozhlasu na našem území. Záměrem výzkumné části je za pomoci metody případové studie analyzovat technologické změny, ke kterým v Českém rozhlase došlo s nástupem multimédií. Cílem je co nejkomplexněji představit multimediální platformy, prostřednictvím kterých rozhlas nabízí svoji tvorbu. Diplomová práce také pojednává o způsobu, jakým multimédia ovlivňují interakci mezi rozhlasem a rozhlasovým publikem. Za tímto účelem se práce zaměřuje na analýzu sociálních sítí, prostřednictvím kterých Český rozhlas komunikuje s publikem. Práce se také zabývá otázkou, zda se nástup multimédií nějakým způsobem odrazil na podobě tradičních formátů pořadů, případně zda vznikly nové formáty.
The master thesis The position and the function of the public service radio in the age of multimedia deals with changes of production of Český rozhlas (Czech radio) from 2005 till the present time in connection with the beginning of multimedia technologies. The most important chapteres of the theoretical part introduce definitions of basic concepts which are important basis for the analytical part: multimedia, media convergence, concept of active audience, interactivity and digitization. Another chapteres deal with public service media and technological and cultural development in the territory of Czech republic. The aim of practical part is to analyze technological changes, which happend in Český rozhlas after beginning of multimedia era, by using the method of case study. The purpose is to do complex introduction of multimedia platforms by means radio mediates its production. Another aim is to find out, how multimedia influence interaction between radio and its audience. The master thesis focus on the analysis of social networks through which Český rozhlas communicates with audience. The text also deal with the question, if beginning of multimedia era influences forms of traditional formats of broadcasting or if new formats emerge.