Rozhlasové vysílání jako komunitní nástroj městských subkultur
Radio broadcasting as a community tool of urban subcultur
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/69652Identifikátory
SIS: 125928
Kolekce
- Kvalifikační práce [18346]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Křeček, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
24. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
komunitní média, rozhlasové vysílání, StreetCulture, subkultura, český mediální systémKlíčová slova (anglicky)
community media, radio broadcasting, StreetCulture, subculture, Czech media system(abstrakt) Tato diplomová práce si klade za cíl popsat a vyložit fenomén komunitního rozhlasového vysílání. V České republice tento sektor není legislativně ukotven, aby doplnil duální systém komerčních a veřejnoprávních stanic, přesto zde stanice tohoto typu existují. Jako předmět případové studie jsem si zvolila internetové rádio zaměřené na vysílání městských subkultur - StreetCulture, které považuji za jedinečný úkaz na českém mediálním trhu. Stanice svou specifičnost dokazuje širokým obsahovým záběrem, protože působí jako platforma pro velké množství různých komunit a je propojena s veřejným prostorem, že kterého vysílá. V analytické části práce zjišťuji, jakým způsobem naplňuje rádio StreetCulture čtyři základní aspekty komunitních médií podle definice mediálního teoretika Nica Carpentiera: komunitní rozměr, alternativní rozměr, občanský rozměr a rhizomatický rozměr. U každého z těchto aspektů jsem se pokusila nastínit, jakým způsobem se vztahuje ke stanici StreetCulture z hlediska fungování organizace, jak se promítá v obsahové složce vysílání a jakým způsobem jsou jednotlivé aspekty reflektovány také v mimovysílacích aktivitách této občansky prospěšné společnosti. Cílem této práce není vyvodit všeobecně platné závěry, které by bylo možné aplikovat na ostatní komunitní stanice u nás, ale...
This diploma thesis aims to describe and explain the phenomenon of the community radio broadcasting. Despite the fact, that this sector has not been implemented in the Czech media system to supplement the dual system of public and private stations, broadcasting of this type does exist. As a subject of my case study I chose the internet radio StreetCulture as I consider it to be a unique example within the Czech media market. StreetCulture proves its specificity with a very wide range of contents. It acts as a platform for a large number of different communities and it also interconnects the participants within the public space StreetBar. The analytical part of the thesis investigates how this radio station fulfils four basic dimensions of community media as defined by the media theorist Nico Carpentier: community aspect, alternative aspect, civil aspect and rhizomatic aspect. For each of these specifics I tried to demonstrate how it relates to the StreetCulture radio station concerning both the organization and content of the broadcast and how it is reflected in various non-broadcasting activities of StreetCulture. The aim of this study is not to draw general conclusions which could be applied to other community stations in the Czech Republic. It rather offers a detailed insight into the...