Zobrazit minimální záznam

Journalist as a user of social networking site Facebook: self-expression and professional ethics
dc.contributor.advisorŠvelch, Jaroslav
dc.creatorPeterová, Barbora
dc.date.accessioned2017-05-27T10:41:27Z
dc.date.available2017-05-27T10:41:27Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/69680
dc.description.abstractSociální síť Facebook se stala v posledních letech doslova fenoménem. Své profilové stránky na ní mají i novináři, a to jak soukromé, tak tzv. fanouškovské, tedy založené někým jiným pro zviditelnění dané osoby. V souvislosti s tím vyvstává i nový etický problém - vyjadřování novináře na této sociální síti. Některá média, resp. jejich šéfredaktoři už na tento fenomén zareagovali a vydali pravidla chování na sociálních sítích. Přesto se (nejen na české mediální scéně) objevilo několik případů, kdy bylo poukázáno na neetické vyjadřování novináře na sociální síti Facebook. Cílem práce je zjistit, zda v redakcích tištěných deníků a televizí existují pravidla pro vyjadřování novinářů na sociální síti Facebook, zda šéfredaktoři kontrolují jejich dodržování a zda se sami novináři snaží ať už o dodržení existujících pravidel, nebo si stanovili vlastní kodex, k čemu a jak se budou či nebudou na sociální síti vyjadřovat. Zvláštní otázkou pak samozřejmě také je, kolik oslovených novinářů má svůj vlastní profil na sociální síti Facebook, popř. kolika z nich byla profilová stránka založena jejich fanoušky. Ve své práci bych také ráda alespoň naznačila odpověď na otázku, na kolik je novinář veřejná osobnost, jejíž kroky a vyjadřování jsou sledovány, tedy jak se v dnešní době chápe veřejná tvář novináře a zda je...cs_CZ
dc.description.abstractThe Facebook social network has become quite a phenomenon in recent years. Now journalists have profiles there, both on private and "fan" pages, i.e. pages started by someone else for promoting the person in question. In connection with this, we encounter a new ethical issue-the journalist's statements on this social network. Some media-or their editors-in- chief-have already reacted to this phenomenon by issuing a set of rules of behavior on social networks. Yet there were a few cases (not just on the Czech media scene) where a journalist's unethical statement on the Facebook social network was criticized. The aim of this thesis is to determine whether editorial staff of printed newspapers and television channels have rules for journalists' statements on the Facebook social network, whether editors-in-chief check if these rules are complied with and whether the journalists themselves try to comply with existing rules, or set down their own code as to the subject and manner of their expression on the social network. Another issue is, of course, how many of the journalists surveyed have their own profile on the Facebook social network, or how many of them had their profile pages started by their fans. In my thesis, I would also like to at least suggest an answer to the question to what extent is the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectsociální síťcs_CZ
dc.subjectFacebookcs_CZ
dc.subjectprofese novinářecs_CZ
dc.subjectetikacs_CZ
dc.subjectkvalitativní obsahová analýzacs_CZ
dc.subjectsocial networken_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectprofession of journalisten_US
dc.subjectethicsen_US
dc.subjectqualitative contentual analysisen_US
dc.titleNovinář jako uživatel sociální sítě Facebook: sebevyjádření a profesní etikacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-26
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId97552
dc.title.translatedJournalist as a user of social networking site Facebook: self-expression and professional ethicsen_US
dc.contributor.refereeJirků, Jan
dc.identifier.aleph001786479
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csSociální síť Facebook se stala v posledních letech doslova fenoménem. Své profilové stránky na ní mají i novináři, a to jak soukromé, tak tzv. fanouškovské, tedy založené někým jiným pro zviditelnění dané osoby. V souvislosti s tím vyvstává i nový etický problém - vyjadřování novináře na této sociální síti. Některá média, resp. jejich šéfredaktoři už na tento fenomén zareagovali a vydali pravidla chování na sociálních sítích. Přesto se (nejen na české mediální scéně) objevilo několik případů, kdy bylo poukázáno na neetické vyjadřování novináře na sociální síti Facebook. Cílem práce je zjistit, zda v redakcích tištěných deníků a televizí existují pravidla pro vyjadřování novinářů na sociální síti Facebook, zda šéfredaktoři kontrolují jejich dodržování a zda se sami novináři snaží ať už o dodržení existujících pravidel, nebo si stanovili vlastní kodex, k čemu a jak se budou či nebudou na sociální síti vyjadřovat. Zvláštní otázkou pak samozřejmě také je, kolik oslovených novinářů má svůj vlastní profil na sociální síti Facebook, popř. kolika z nich byla profilová stránka založena jejich fanoušky. Ve své práci bych také ráda alespoň naznačila odpověď na otázku, na kolik je novinář veřejná osobnost, jejíž kroky a vyjadřování jsou sledovány, tedy jak se v dnešní době chápe veřejná tvář novináře a zda je...cs_CZ
uk.abstract.enThe Facebook social network has become quite a phenomenon in recent years. Now journalists have profiles there, both on private and "fan" pages, i.e. pages started by someone else for promoting the person in question. In connection with this, we encounter a new ethical issue-the journalist's statements on this social network. Some media-or their editors-in- chief-have already reacted to this phenomenon by issuing a set of rules of behavior on social networks. Yet there were a few cases (not just on the Czech media scene) where a journalist's unethical statement on the Facebook social network was criticized. The aim of this thesis is to determine whether editorial staff of printed newspapers and television channels have rules for journalists' statements on the Facebook social network, whether editors-in-chief check if these rules are complied with and whether the journalists themselves try to comply with existing rules, or set down their own code as to the subject and manner of their expression on the social network. Another issue is, of course, how many of the journalists surveyed have their own profile on the Facebook social network, or how many of them had their profile pages started by their fans. In my thesis, I would also like to at least suggest an answer to the question to what extent is the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990017864790106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV