Zobrazit minimální záznam

Horrible histories - education show of television channel ČT:D
dc.contributor.advisorWolák, Radim
dc.creatorChraščová, Veronika
dc.date.accessioned2017-05-27T10:58:24Z
dc.date.available2017-05-27T10:58:24Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/69776
dc.description.abstractCílem této bakalářské práce je především zjistit, zda je pořad Děsivé dějiny vhodný pro věkovou kategorii 8+, kterou uvádí tvůrci pořadu. Dále se zaměřuji na vliv a dopad seriálu na dětské diváky, zajímá mě vzdělávací přínos seriálu a zamýšlím se nad pozicí Děsivých dějin jako zábavně - vzdělávacího pořadu. V teoretické části práce jsem se zaměřila na charakteristiku dětského kanálu České televize ČT:D a knižní i seriálové edice Děsivé dějiny. Zmínila jsem také téma působení televize na dětského diváka. Hlavní pozornost věnuji empirické části práce. Výzkumu se zúčastnilo 50 dětí ve věku 8 - 12 let. Shromáždila jsem také názory pedagogických odborníků a rodičů dětí ve zkoumaném věku, které mají výsledek výzkumu podpořit nebo vyvrátit. Z výsledků vyplývá, že pořad je vhodný minimálně pro děti od 10 let věku. Pro pochopení souvislostí a maximální přínos pořadu je však ideální věk 12 let. Sledování seriálu v nižším věku může mít na děti spíše negativní vliv. I tak je ale vzdělávací přínos pořadu minimální. Jako ideální se v tomto případě jeví rodičovská mediace, která v kombinaci se seriálem může vést ke zvýšení zájmu o historii.cs_CZ
dc.description.abstractThe objective of this Bachelor's thesis is to primarily establish whether the Horrible Histories series is suitable for children aged 8+ as recommended by the authors. Furthermore, I focus on the influence and impact that the series may have on child viewers; I am interested in the educational benefit of the series and I reflect on the position of the Horrible Histories as an entertaining educational programme. In the theoretical section of my thesis I focus on the characteristics of ČT :D, the Czech Television channel designed for children as well as on the book and film series called Horrible Histories. I also mention the theme of the effect of television on child viewers. Main emphasis is put on the empirical part of my thesis. 50 children aged 8-12 years were enrolled in the survey. I have also collected opinions of teachers and parents of the children of the age under scrutiny, which should confirm or negate the results of my research. The results show that the programme is suitable for the minimum age of 10 years. In order to comprehend the context and get the maximum benefit from the programme, the ideal age is 12 years. Watching the series at lower age may have a negative impact on the children. The educational benefit of the programme is minimal anyway. Parental mediation seems ideal in...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectDéčkocs_CZ
dc.subjectČT:Dcs_CZ
dc.subjectveřejnoprávnícs_CZ
dc.subjecttelevizecs_CZ
dc.subjectdětskács_CZ
dc.subjectrodičecs_CZ
dc.subjectČeská televizecs_CZ
dc.subjectučitelécs_CZ
dc.subject8 letcs_CZ
dc.subjectDeckoen_US
dc.subjectCT:Den_US
dc.subjectpublicen_US
dc.subjecttelevisionen_US
dc.subjectkidsen_US
dc.subjectchildrenen_US
dc.subjectparentsen_US
dc.subjectCzech televisionen_US
dc.subjectteachersen_US
dc.subject8 yearsen_US
dc.titleDěsivé dějiny - vzdělávací pořad televizního kanálu ČT:Dcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-16
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId151626
dc.title.translatedHorrible histories - education show of television channel ČT:Den_US
dc.contributor.refereeZábrodská, Kristina
dc.identifier.aleph002006837
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této bakalářské práce je především zjistit, zda je pořad Děsivé dějiny vhodný pro věkovou kategorii 8+, kterou uvádí tvůrci pořadu. Dále se zaměřuji na vliv a dopad seriálu na dětské diváky, zajímá mě vzdělávací přínos seriálu a zamýšlím se nad pozicí Děsivých dějin jako zábavně - vzdělávacího pořadu. V teoretické části práce jsem se zaměřila na charakteristiku dětského kanálu České televize ČT:D a knižní i seriálové edice Děsivé dějiny. Zmínila jsem také téma působení televize na dětského diváka. Hlavní pozornost věnuji empirické části práce. Výzkumu se zúčastnilo 50 dětí ve věku 8 - 12 let. Shromáždila jsem také názory pedagogických odborníků a rodičů dětí ve zkoumaném věku, které mají výsledek výzkumu podpořit nebo vyvrátit. Z výsledků vyplývá, že pořad je vhodný minimálně pro děti od 10 let věku. Pro pochopení souvislostí a maximální přínos pořadu je však ideální věk 12 let. Sledování seriálu v nižším věku může mít na děti spíše negativní vliv. I tak je ale vzdělávací přínos pořadu minimální. Jako ideální se v tomto případě jeví rodičovská mediace, která v kombinaci se seriálem může vést ke zvýšení zájmu o historii.cs_CZ
uk.abstract.enThe objective of this Bachelor's thesis is to primarily establish whether the Horrible Histories series is suitable for children aged 8+ as recommended by the authors. Furthermore, I focus on the influence and impact that the series may have on child viewers; I am interested in the educational benefit of the series and I reflect on the position of the Horrible Histories as an entertaining educational programme. In the theoretical section of my thesis I focus on the characteristics of ČT :D, the Czech Television channel designed for children as well as on the book and film series called Horrible Histories. I also mention the theme of the effect of television on child viewers. Main emphasis is put on the empirical part of my thesis. 50 children aged 8-12 years were enrolled in the survey. I have also collected opinions of teachers and parents of the children of the age under scrutiny, which should confirm or negate the results of my research. The results show that the programme is suitable for the minimum age of 10 years. In order to comprehend the context and get the maximum benefit from the programme, the ideal age is 12 years. Watching the series at lower age may have a negative impact on the children. The educational benefit of the programme is minimal anyway. Parental mediation seems ideal in...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020068370106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV