Mezinárodní filmový festival v Karlových Varech ve zpravodajství ČTK
Karlovy Vary International Film Festival's reflection in the news of Czech news agency
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/69780Identifikátory
SIS: 152477
Kolekce
- Kvalifikační práce [18346]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šobr, Michal
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
17. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
festival, Karlovy Vary, film, Česká tisková kancelář, zpravodajské agentury, zpravodajstvíKlíčová slova (anglicky)
Festival, Karlovy Vary, film, Czech press agency, news agency, newsTématem bakalářské práce je zobrazení 49. ročníku prestižního Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech ve zpravodajství České tiskové kanceláře. Tato tradiční kulturní událost v české lázeňské metropoli se svou vysokou kvalitou řadí po bok mnohem větších filmových přehlídek, jako jsou slavný festival v Cannes nebo Berlíně. Kromě filmů se na něm každoročně představí i řada významných celebrit filmové branže. Neuniká tak pozornosti nejen filmových fanoušků, ale rovněž značnému počtu novinářů. A co teprve novinářům novinářů - jak se někdy agenturním redaktorům přezdívá - i ti mají na festivalu svou nezastupitelnou informační roli. Mimo obsahového zaměření zpráv tato práce zkoumá také jejich formáty a vybraná agenturní metadata. Zaměřuje se na četnost, intenzitu a frekvenci zpravodajství ČTK v různých sledovaných obdobích roku spojených s festivalem. Kromě kvantitativní analýzy zatím posledního ročníku tohoto letního kulturního svátku se zabývá rovněž komparací zpravodajské produkce agentury ročníků z let 2009 a 2004. Cílem je vysledovat možné změny v obsahovém zaměření, volbě vybraných metadat, frekvenci, intenzitě či četnosti vydávaných zpráv. Právě četnost vydávaných zpráv je v každém sledovaném období festivalu přehledně zobrazena v grafech spolu s komparací z minulých ročníků.
Bachelor's thesis Karlovy Vary International Film Festival's reflection in the news of Czech news agency (ČTK) deals with traditional cultural occasion in Karlovy Vary an its reflection in the news of the biggest press agency in the Czech republic. This important cultural occasion in bath metropolis can compare with much bigger film parades in Europe - as famous film festival in Cannes or Berlin. Besides the films every year there are also many film star guests and other important people from film industry. Because of that Karlovy Vary International Film Festival is always very attractive for many fans and also journalists. Especially for journalists for journalists - how sometimes the agency redactors are called. Besides the content of the released news this thesis also deals with their formats and chosen metadata. Focuses on frequency and intensity of news of ČTK in various pursued periods of year connected with the festival. Besides the quantitative analysis the last year of the festival thesis also deals with comparison of news production of the agency from years 2004 and 2009. The main goal is to trace possible changes in content of released news, choosing their metadata, frequency or intensity. In every pursued period of year I used graph for better visibility of the frequency of released...