Zobrazit minimální záznam

The impact of social networks on the involvement of public in politics: a case study of the first direct presidental election in the Czech republic
dc.contributor.advisorHejlová, Denisa
dc.creatorKutálková, Adéla
dc.date.accessioned2017-05-27T11:45:28Z
dc.date.available2017-05-27T11:45:28Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/70033
dc.description.abstractSociální sítě v dnešní době sdružují miliony až miliardy lidí, které v těchto virtuálních komunitách tráví čím dál více svého času. Není tedy překvapením, že se jejich potencionální vliv na společnost stává středem zájmu mnoha odborníků. Podle některých autorů sociální sítě nabízí příležitost k politickému zapojení i těm, kteří se obecně nezapojují. Toho si všímají i politici, kteří začínají využívat tyto sítě k mobilizaci voličů. Příkladem jsou první přímé prezidentské volby v ČR, kdy se někteří z kandidátů snažili využít potenciál sociálních sítí ke k zisku voličů. Během prezidentské kampaně 2012/2013 se jejich uživatelé mohli zapojit do různých politických aktivit, kterými tak sdíleli své politické názory. Tato práce si klade za cíl zjistit, jaký vliv mělo využívání sociální sítě, konkrétně Facebooku, na zájem o politiku u věkové kategorie 18-35 let v prvních přímých prezidentských volbách. Práce se zaměřuje na vliv Facebooku z důvodu, že se jedná o nejpoužívanější sociální síť v Česku a zároveň kvůli tomu, že tato síť hrála podle názoru některých odborníků důležitou roli v prezidentské kampani. Práce se bude opírat o kvantitavní výzkum ve formě dotazníkového šetření, který byl vytvořen na základě studie poskytnuté Jessicou Vitak.cs_CZ
dc.description.abstractNowadays social networks have millions or some even billions of users who spend most of their free time there. Therefore there is no surprise that the potential impact on society becomes part of many experts research. According to some authors, social networks offer an opportunity for political participation especially for those who generally do not participate. Even politicians start to use these networks to mobilize voters. We can observe this new trend in the first direct presidential elections in the Czech Republic 2013, when some of the candidates tried to reach and mobilize voters through social networks. During presidential campaign 2012/2013, users could have participated in various political activities which enabled sharing political views. The aim of this paper is to determine the impact of using social networks during presidential elections, particularly using of Facebook, on interest in politics between users 18- 35 years. The diploma thesis focuses on the impact of Facebook because it is the most popular and used social network in the Czech Republic and also due to the fact that some experts argue that this social network played an important role in the presidential campaign. This paper will be based on quantitative research in form of a questionnaire survey, which was created on the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectSociální sítěcs_CZ
dc.subjectFacebookcs_CZ
dc.subjectzájem o politikucs_CZ
dc.subjectpolitická participacecs_CZ
dc.subjectprezidentské volbycs_CZ
dc.subjectprezidentská kampaňcs_CZ
dc.subjectSocial networksen_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectinterest in politicsen_US
dc.subjectpolitical participationen_US
dc.subjectpresidential electionsen_US
dc.subjectpresidential campaignen_US
dc.titleVliv sociálních sítí na zájem o politiku: případová studie první přímé volby prezidenta v České republicecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-23
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId139233
dc.title.translatedThe impact of social networks on the involvement of public in politics: a case study of the first direct presidental election in the Czech republicen_US
dc.contributor.refereeŠvelch, Jaroslav
dc.identifier.aleph001785817
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csSociální sítě v dnešní době sdružují miliony až miliardy lidí, které v těchto virtuálních komunitách tráví čím dál více svého času. Není tedy překvapením, že se jejich potencionální vliv na společnost stává středem zájmu mnoha odborníků. Podle některých autorů sociální sítě nabízí příležitost k politickému zapojení i těm, kteří se obecně nezapojují. Toho si všímají i politici, kteří začínají využívat tyto sítě k mobilizaci voličů. Příkladem jsou první přímé prezidentské volby v ČR, kdy se někteří z kandidátů snažili využít potenciál sociálních sítí ke k zisku voličů. Během prezidentské kampaně 2012/2013 se jejich uživatelé mohli zapojit do různých politických aktivit, kterými tak sdíleli své politické názory. Tato práce si klade za cíl zjistit, jaký vliv mělo využívání sociální sítě, konkrétně Facebooku, na zájem o politiku u věkové kategorie 18-35 let v prvních přímých prezidentských volbách. Práce se zaměřuje na vliv Facebooku z důvodu, že se jedná o nejpoužívanější sociální síť v Česku a zároveň kvůli tomu, že tato síť hrála podle názoru některých odborníků důležitou roli v prezidentské kampani. Práce se bude opírat o kvantitavní výzkum ve formě dotazníkového šetření, který byl vytvořen na základě studie poskytnuté Jessicou Vitak.cs_CZ
uk.abstract.enNowadays social networks have millions or some even billions of users who spend most of their free time there. Therefore there is no surprise that the potential impact on society becomes part of many experts research. According to some authors, social networks offer an opportunity for political participation especially for those who generally do not participate. Even politicians start to use these networks to mobilize voters. We can observe this new trend in the first direct presidential elections in the Czech Republic 2013, when some of the candidates tried to reach and mobilize voters through social networks. During presidential campaign 2012/2013, users could have participated in various political activities which enabled sharing political views. The aim of this paper is to determine the impact of using social networks during presidential elections, particularly using of Facebook, on interest in politics between users 18- 35 years. The diploma thesis focuses on the impact of Facebook because it is the most popular and used social network in the Czech Republic and also due to the fact that some experts argue that this social network played an important role in the presidential campaign. This paper will be based on quantitative research in form of a questionnaire survey, which was created on the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990017858170106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV