Zobrazit minimální záznam

What girls want? The picture of their world in magazines Super Dívka and BravoGirl!
dc.contributor.advisorJirák, Jan
dc.creatorJebavá, Lucie
dc.date.accessioned2017-05-27T11:47:02Z
dc.date.available2017-05-27T11:47:02Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/70041
dc.description.abstractCílem diplomové práce s názvem Po čem dívky touží? Obraz jejich světa v časopisech Super Dívka a BravoGirl! je analyzovat reprezentaci životní stylu v časopisech pro dívky a proměnu této reprezentace během patnácti let. Pro potřeby práce jsou nejprve vymezeny jednotlivé teoretické koncepty, které slouží k lepšímu pochopení problematiky mediální reprezentace reality. Jsou vymezeny pojmy jako sociální a mediální konstrukce reality, teorie reprezentace, gender, stereotypy, mýty a ideologie. Další kapitoly jsou věnovány pojmu životní styl z jeho sociologického i mediálního hlediska a samotným dívčím časopisům a jejich dosavadním výzkumům. Ty se vztahují zejména k problematice upevňování genderových stereotypů ve společnosti skrze nabízené vzorce chování a vytváření normativů feminity. Zároveň považují časopisy za nositele ideologie konzumní a patriarchální společnosti. Pro potřeby práce byla zvolena smíšená metoda analýzy. Obsahová analýza kvantitativně třídí tematickou agendu časopisů a sémiotická analýza sleduje denotativní a konotativní rovinu znaků a jejich význam pro reprezentaci životního stylu. Závěr práce nabízí komparaci časopisů Super Dívka a BravoGirl!cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the diploma thesis What do the girls want? The reflection of their world in the magazines Super Dívka and BravoGirl! is to analyze the representation of lifestyle in the magazines for girls and the evolution of this representation within fifteen years. For the needs of this work, the individual theoretical concepts have been discussed, in order to better understand the problematics of media representation of reality. We defined notions such as social and media construction of reality, theory of representation, gender, stereotypes, myths and ideology. Other chapters are dedicated to the notion of lifestyle from its sociological and media perspective, to the girls' magazines themselves and to their up to now researches. These researches are concerned especially with the problematics of consolidation of gender stereotypes in the society through proposed patterns of behaviour and creation of norms of femininity. At the same time, they consider the magazines to be the holders of ideology in consumer and patriarchal society. For the needs of this thesis, the mixed analytical method has been used. The content analysis quantitatively classifies thematic agenda of magazines and semiotic analysis follows denotative and connotative level of signs and their meanings for the representation of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectkonstrukce realitycs_CZ
dc.subjectreprezentacecs_CZ
dc.subjectgenderové stereotypycs_CZ
dc.subjectideologiecs_CZ
dc.subjectmýtuscs_CZ
dc.subjectživotní stylcs_CZ
dc.subjectdívčí časopisycs_CZ
dc.subjectsémiotická analýzacs_CZ
dc.subjectobsahová analýzacs_CZ
dc.subjectBravoGirl!cs_CZ
dc.subjectSuper Dívkacs_CZ
dc.subjectconstruction of realityen_US
dc.subjecttheory of representationen_US
dc.subjectgender stereotypesen_US
dc.subjectmythsen_US
dc.subjectideologyen_US
dc.subjectlifestyleen_US
dc.subjectgirls magazinesen_US
dc.subjectsemiotic analysisen_US
dc.subjectcontent analysisen_US
dc.subjectBravoGirl!en_US
dc.subjectSuper Dívkaen_US
dc.titlePo čem dívky touží?: obraz jejich světa v časopisech Super Dívka a BravoGirl!cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-23
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId133816
dc.title.translatedWhat girls want? The picture of their world in magazines Super Dívka and BravoGirl!en_US
dc.contributor.refereeVochocová, Lenka
dc.identifier.aleph001855332
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce s názvem Po čem dívky touží? Obraz jejich světa v časopisech Super Dívka a BravoGirl! je analyzovat reprezentaci životní stylu v časopisech pro dívky a proměnu této reprezentace během patnácti let. Pro potřeby práce jsou nejprve vymezeny jednotlivé teoretické koncepty, které slouží k lepšímu pochopení problematiky mediální reprezentace reality. Jsou vymezeny pojmy jako sociální a mediální konstrukce reality, teorie reprezentace, gender, stereotypy, mýty a ideologie. Další kapitoly jsou věnovány pojmu životní styl z jeho sociologického i mediálního hlediska a samotným dívčím časopisům a jejich dosavadním výzkumům. Ty se vztahují zejména k problematice upevňování genderových stereotypů ve společnosti skrze nabízené vzorce chování a vytváření normativů feminity. Zároveň považují časopisy za nositele ideologie konzumní a patriarchální společnosti. Pro potřeby práce byla zvolena smíšená metoda analýzy. Obsahová analýza kvantitativně třídí tematickou agendu časopisů a sémiotická analýza sleduje denotativní a konotativní rovinu znaků a jejich význam pro reprezentaci životního stylu. Závěr práce nabízí komparaci časopisů Super Dívka a BravoGirl!cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the diploma thesis What do the girls want? The reflection of their world in the magazines Super Dívka and BravoGirl! is to analyze the representation of lifestyle in the magazines for girls and the evolution of this representation within fifteen years. For the needs of this work, the individual theoretical concepts have been discussed, in order to better understand the problematics of media representation of reality. We defined notions such as social and media construction of reality, theory of representation, gender, stereotypes, myths and ideology. Other chapters are dedicated to the notion of lifestyle from its sociological and media perspective, to the girls' magazines themselves and to their up to now researches. These researches are concerned especially with the problematics of consolidation of gender stereotypes in the society through proposed patterns of behaviour and creation of norms of femininity. At the same time, they consider the magazines to be the holders of ideology in consumer and patriarchal society. For the needs of this thesis, the mixed analytical method has been used. The content analysis quantitatively classifies thematic agenda of magazines and semiotic analysis follows denotative and connotative level of signs and their meanings for the representation of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990018553320106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV