Zobrazit minimální záznam

Education in distress situations
dc.contributor.advisorBeneš, Milan
dc.creatorVlček, Přemysl
dc.date.accessioned2017-03-30T14:41:40Z
dc.date.available2017-03-30T14:41:40Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/7023
dc.description.abstractNejprve se dohodněme, že tíživou situací rozumíme moment lidského příběhu, kdy jeho tvůrce se dostává do rozporu s požadavky, které jsou před ním a zdroji (vnitřními či vnějšími), které má k dispozici. Jde tedy o autobiografickou krizi, která může zasahovat do různých oblastí života, může mít aktuální nebo chronický průběh a vždy nějak oslovuje osobnost člověka, který je vystaven tíži svého života. Výchovou a vzděláváním v tíživé situaci myslíme vytváření kritické schopnosti učení, zpracování informací, vytváření strategií, které nám mají pomoci vytvořit vlastní nástroje pro zvládání problémů lidského života a mají nám pomoci zodpovědně přistupovat k našemu životu (odpovědný přístup k vlastní osobě), k lidem okolo nás, přičemž zodpovědným přístupem mějme na mysli zejména vidění člověka ve světe, tak jak ho definoval ve své terapii realitou William Glasser (Glasser 1975,2001). Hlavní myšlenkou, která by měla postihnout celou práci, je myšlenka cesty člověka k sobě samému, myšlenka, že dokáže cítit vnitřní spokojené napětí i přes závažné změny prostředí, které mohou nastat. Jde tedy o vytvoření tvůrčího, autonomního, ale přitom světu otevřeného jádra, které vytváří zdravé těžiště člověka na cestě životem. Zdravá otevřenost osobnosti nevylučuje dočasná reflektující uzavření, v nichž osobnost zpracovává a...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleVýchova a vzdělávání v tíživých životních situacích (analýza na podkladě témat osobnost, stres a kognitivně behaviorální terapie)cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-09-21
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId27026
dc.title.translatedEducation in distress situationsen_US
dc.contributor.refereeŠnýdrová, Ivana
dc.identifier.aleph000778561
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNejprve se dohodněme, že tíživou situací rozumíme moment lidského příběhu, kdy jeho tvůrce se dostává do rozporu s požadavky, které jsou před ním a zdroji (vnitřními či vnějšími), které má k dispozici. Jde tedy o autobiografickou krizi, která může zasahovat do různých oblastí života, může mít aktuální nebo chronický průběh a vždy nějak oslovuje osobnost člověka, který je vystaven tíži svého života. Výchovou a vzděláváním v tíživé situaci myslíme vytváření kritické schopnosti učení, zpracování informací, vytváření strategií, které nám mají pomoci vytvořit vlastní nástroje pro zvládání problémů lidského života a mají nám pomoci zodpovědně přistupovat k našemu životu (odpovědný přístup k vlastní osobě), k lidem okolo nás, přičemž zodpovědným přístupem mějme na mysli zejména vidění člověka ve světe, tak jak ho definoval ve své terapii realitou William Glasser (Glasser 1975,2001). Hlavní myšlenkou, která by měla postihnout celou práci, je myšlenka cesty člověka k sobě samému, myšlenka, že dokáže cítit vnitřní spokojené napětí i přes závažné změny prostředí, které mohou nastat. Jde tedy o vytvoření tvůrčího, autonomního, ale přitom světu otevřeného jádra, které vytváří zdravé těžiště člověka na cestě životem. Zdravá otevřenost osobnosti nevylučuje dočasná reflektující uzavření, v nichž osobnost zpracovává a...cs_CZ
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.identifier.lisID990007785610106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV