Komunikační aktivity města Plzně v období realizace projektu Plzeň - Evropské hlavní město kultury 2015
Communication activities of the Pilsen city during period of realization project Pilsen - European capital of culture 2015
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/70432Identifikátory
SIS: 143330
Kolekce
- Kvalifikační práce [18346]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Köpplová, Barbara
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
23. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Město Plzeň, společnost Plzeň 2015, Evropské hlavní město kultury, komunikační aktivity, městský marketingKlíčová slova (anglicky)
City of Pilsen, Pilsen 2015, European Capital of Culture, communication activities, city marketingCílem práce je analýza a zhodnocení komunikačních aktivit města Plzně, resp. obecně prospěšné společnosti Plzeň 2015, které se vztahují k přípravě a realizaci projektu "Plzeň - Evropské hlavní město kultury 2015". V rámci práce byla vymezena dvě sledovaná období. Prvním je období kandidatury, tj. období od září 2007, kdy Zastupitelstvo města Plzně odsouhlasilo záměr, že se Plzeň bude ucházet o titul EHMK 2015 do vyhlášení výsledků soutěže v září 2010. Druhým je období od vítězství Plzně v soutěži do současnosti tj. do konce měsíce dubna 2015. Práce se zaměřuje především na komunikaci projektu směrem k obyvatelům města Plzně a plzeňského regionu. Nejprve je v práci popsán teoretický koncept městského marketingu. Dále se práce zaměřuje na analýzu základních rozvojových dokumentů města, které úzce souvisí s projektem EHMK. V další části je představen historický vývoj projektu a proces výběru měst a nastíněny okolnosti přípravy projektu a následné kandidatury a uvedeny základní vize a cíle, které byly předloženy v přihlášce do soutěže. Poté se práce zabývá analýzou komunikační kampaně a propagací projektu v době kandidatury a komunikačním aktivitám a používaným komunikačním nástrojům v době po vítězství města v soutěži do současnosti. Za účelem zjištění úspěšnosti komunikačních aktivit byl proveden...
The aim of this thesis is to analyse and evaluate the communication strategy of Pilsen city, respectively to analyse the non-profit corporation Pilsen 2015, which relates to the preparation and implementation of the project "Pilsen - European Capital of Culture 2015". Framework of my thesis has been defined by two reference periods. The first one is the candidacy period, which starts from September 2007 (when the City Council approved the intention that Pilsen city would compete for the title of European Capital of Culture 2015), until the publication of the results in September 2010. The second period has started with Pilsen victory in the competition and lasts until now (until the end of the month April 2015). The main focus of the work is based on the communication towards the inhabitants of the city of Pilsen and the region. Firstly a theoretical concept of city marketing is described. The thesis focuses on the analysis of the basic documents of the city development, which are closely related to the EHMK. The next section presents a historical development of the project and the process for selecting the cities as well as the circumstances of the project preparation and subsequent candidacy and the basic vision and goals in the application for the competition. Then the thesis analyses the...