Zobrazit minimální záznam

The use and function of persuasive language techniques in women's magazines
dc.contributor.advisorKraus, Jiří
dc.creatorHrabáková, Anna
dc.date.accessioned2017-05-27T13:10:13Z
dc.date.available2017-05-27T13:10:13Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/70454
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá persvazí a jejími prostředky v současných žurnalistických textech - magazínech pro ženy. S využitím přístupů kritické analýzy diskursu analyzuje vybrané verbální prostředky, jež v textu slouží ke stimulaci funkce persvazivní. Za výzkumný vzorek byly zvoleny úvodníky extrahované z časopisu Žena a život z let 2010-2013. V první části práce je teoreticky pojednáno o persvazi z hlediska psychologie komunikace, sociologických a mediálních studií. Následuje rozbor trhu s ženskými časopisy na území České republiky a popis specifik ženských časopisů a lifestylových magazínů. V praktické části je analyzován jazyk ženských časopisů na příkladu 48 úvodníků vyjmutých z časopisu Žena a život. Práce se soustřeďuje na vybrané verbální prostředky persvaze, analyzuje jejich využití a funkci v textu. Současně sleduje také obsahovou/tematickou náplň úvodníků a zkoumá, jak je jejich prostřednictvím v magazínech konstruován a prezentován ženský svět. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with persuasion and its means in the field of contemporary journalistic texts - women's magazines. By employing the approaches of critical analysis of discourse, it analyses selected verbal means, used for persuasive writing. Women's magazine "Žena a život" volumes 2010/13 are used as a case study example. The first theoretical part of this thesis deals with persuasion in terms of psychological communication of sociological and media studies. An analysis follows of women's magazines market in the Czech Republic and the specifics of women's and lifestyle magazines. In the practical part, by using 48 different samples of "žena a život" magazines editorials, women's magazines language is analysed. The thesis focuses on selected verbal means of persuasion and it analyses their usage and function in the text. Simultaneously the thesis focuses on editorials in term of thematic contents and examines how women's world is constructed and presented by the medium of editorials. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectpersvazecs_CZ
dc.subjectjazykcs_CZ
dc.subjectženské magazínycs_CZ
dc.subjectŽena a životcs_CZ
dc.subjectpublicistikacs_CZ
dc.subjectlingvistická analýzacs_CZ
dc.subjectkritická analýza diskursucs_CZ
dc.subjectpersuasionen_US
dc.subjectlanguageen_US
dc.subjectwomen's magazinesen_US
dc.subjectlinguistic analysisen_US
dc.titleUžití a funkce persvazivních jazykových prostředků v ženských časopisechcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-24
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId147670
dc.title.translatedThe use and function of persuasive language techniques in women's magazinesen_US
dc.contributor.refereeŠoltys, Otakar
dc.identifier.aleph002016234
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá persvazí a jejími prostředky v současných žurnalistických textech - magazínech pro ženy. S využitím přístupů kritické analýzy diskursu analyzuje vybrané verbální prostředky, jež v textu slouží ke stimulaci funkce persvazivní. Za výzkumný vzorek byly zvoleny úvodníky extrahované z časopisu Žena a život z let 2010-2013. V první části práce je teoreticky pojednáno o persvazi z hlediska psychologie komunikace, sociologických a mediálních studií. Následuje rozbor trhu s ženskými časopisy na území České republiky a popis specifik ženských časopisů a lifestylových magazínů. V praktické části je analyzován jazyk ženských časopisů na příkladu 48 úvodníků vyjmutých z časopisu Žena a život. Práce se soustřeďuje na vybrané verbální prostředky persvaze, analyzuje jejich využití a funkci v textu. Současně sleduje také obsahovou/tematickou náplň úvodníků a zkoumá, jak je jejich prostřednictvím v magazínech konstruován a prezentován ženský svět. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with persuasion and its means in the field of contemporary journalistic texts - women's magazines. By employing the approaches of critical analysis of discourse, it analyses selected verbal means, used for persuasive writing. Women's magazine "Žena a život" volumes 2010/13 are used as a case study example. The first theoretical part of this thesis deals with persuasion in terms of psychological communication of sociological and media studies. An analysis follows of women's magazines market in the Czech Republic and the specifics of women's and lifestyle magazines. In the practical part, by using 48 different samples of "žena a život" magazines editorials, women's magazines language is analysed. The thesis focuses on selected verbal means of persuasion and it analyses their usage and function in the text. Simultaneously the thesis focuses on editorials in term of thematic contents and examines how women's world is constructed and presented by the medium of editorials. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020162340106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV