Vstup nového produktu na farmaceutický trh
Entry of New Product on the Pharmaceutical Market
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/70552Identifikátory
SIS: 129309
Kolekce
- Kvalifikační práce [6671]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kotlářová, Jana
Fakulta / součást
Farmaceutická fakulta v Hradci Králové
Obor
Farmacie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální a klinické farmacie
Datum obhajoby
23. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Farmaceutická fakulta v Hradci KrálovéJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
marketing, farmaceutický trh, farmaceutický průmyslKlíčová slova (anglicky)
marketing, pharmaceutical market, pharmaceutical industryV této práci je věnována pozornost privátní značce potravinových doplňků IPC KOMPLEX společnosti International Pharmaceutical Corporation, a.s., která je nově zaváděna na český trh. Cílem této práce je vyhodnocení výrobních nákladů a prodejů za rok 2013, výpočet obchodní přirážky, marže a celkového hrubého zisku. Následné porovnání prodejů s konkurenčnímu produkty v každé kategorii. Vyhodnocení podléhá také plnění prodejní rozvahy, která byla stanovena před vstupem na trh. Hodnoceny jsou rovněž cíle managementu společnosti, návratnost počáteční investice a předpokládaný pozitivní přinos celého projektu na hospodaření společnosti. Výzkum je zaměřen na monitorování privátní značky. Hodnocena jsou data za kalendářní rok 2013 ze 42 lékáren řetězce IPC v České republice. Data byla poskytnuta exkluzivně pouze pro tuto diplomovou práci. V práci jsou hodnoceny ekonomické dopady privátní značky na farmaceutickém trhu v oblasti potravinových doplňků. Tyto dopady jsou porovnávány s efektem privátních značek v ostatních oborech. Ty jsou všeobecně pokládány za pozitivní a kladně ovlivňující hospodaření silných obchodních řetězců. Výsledkem práce je, i přes dílčí neúspěchy, prokázání celkového pozitivního efektu i ve sledovaném oboru. Privátní značka úspěšně vstoupila na trh a stala se kategorizačním leaderem v lékárnách...
This thesis is focused on a private brand of food supplements called IPC COMPLEX. IPC COMPLEX is produced by company Pharmaceutical Corporaration, a.s., and has been freshly introduced in the Czech market. The paper aims to assess production costs and sales in 2013, to calculate mark-up, margin and total gross profit. A comparison of sales with the rival products in each category follows. The evaluation is also subjected to meet the balance sheet established before entering the market. Moreover, the aims of the management are assessed together with return on investments and presumed positive impact on management of the society. The research focuses on monitoring the private brand. The data - provided exclusively for this research, were collected in 2013 and represent all 42 pharmacies owned by the chain IPC in the Czech Republic. The thesis tries to evaluate economic impacts of private brand on the pharmaceutical market for food supplements. These consequences are compared with impacts of private brands in other fields. Generally, the impact is believed to be positive and to be beneficial for powerful retail chains. Despite the minor failures, this thesis proved that a private brand of food supplements can have the very same positive impact on the Czech pharmaceutical market. The private brand has...