Zobrazit minimální záznam

Communication of social change: case study of the campaign Smoking in restaurants bothers people
dc.contributor.advisorHejlová, Denisa
dc.creatorSlíž, Miroslav
dc.date.accessioned2017-05-27T13:39:47Z
dc.date.available2017-05-27T13:39:47Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/70608
dc.description.abstractBakalářská práce popisuje komunikační projekt "Změna paradigmatu: Kouření v restauracích lidem vadí", jehož cílem byla sociální změna dle teorie sociálního marketingu Philipa Kotlera. Cílem byla změna společenského, mediálního a politického diskurzu ohledně kouření v restauracích, a přispět tak k zákazu kouření v restauracích v České republice. Aktivitami v rámci projektu se povedlo narušit spirálu mlčení dle Noelle-Neumannové a vytvořit komunikační rámec, jehož vyzněním bylo, že lidem vadí kouření v restauracích. Samotný komunikační projekt je uveden do širších souvislostí, jako jsou základní aspekty komunikace tabákových výrobků v historii, role Edwarda L. Bernayse a jeho práce pro tabákový průmysl v podobě legendárního počinu - pochodní svobody, a aspekty současných protikuřáckých kampaní na příkladu Austrálie, kterou můžeme označit za protikuřáckou velmoc. Před popsáním samotného projektu je shrnuta situace v České republice na poli protikuřáckých kampaní. Popisovaný projekt zatím nedosáhl svého pomyslného vítězství v podobě zavedení zákazu kouření v restauracích, ale podařilo se významně změnit vnímání této problematiky u české veřejnosti a celkový mediální diskurz. Za to byl oceněn v osmém ročníku České ceny za public relations ve dvou kategoriích a Univerzita Karlova ho ocenila Cenou...cs_CZ
dc.description.abstractThe communication project "Changing the paradigm: Smoking in restaurants bothers people" is described in this bachelor thesis. Its goal was social change according to the theory of social marketing by Philip Kotler. The aim was to change the social, media and political discourse on smoking in restaurants and help to ban smoking in restaurants. Our activities disrupted the spiral of silence by Noelle-Neumann and create a communication framework: smoking in restaurants bothers people. This communication project was set into a broader context by analyzing the basic aspects of tobacco communication in history. The role of Edward L. Bernays and his legendary contribution in the form of torches of freedom was described. It is also focused on aspects of current anti-smoking campaigns on the example of Australia, which can be described as anti-smoking world power. Before the project itself is described, the situation in the Czech Republic in the field of anti-smoking campaigns was summarized. The project has not reached its imaginary victory in the form of the adoption of the smoking ban in restaurants, but it significantly changed the perception of the issue for Czech public and general media discourse. The project was awarded in the eighth year of the Czech award for public relations in two categories...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectZákaz kouření v restauracíchcs_CZ
dc.subjectkomunikace kouření a tabákových výrobkůcs_CZ
dc.subjectprotikuřácká kampaňcs_CZ
dc.subjectprotikuřácký zákoncs_CZ
dc.subjectkomunikace sociální změnycs_CZ
dc.subjectagenda settingcs_CZ
dc.subjectvýzkumcs_CZ
dc.subjectzměna paradigmatucs_CZ
dc.subjectBan on smoking in restaurantsen_US
dc.subjectcommunication of smoking and tobaccoen_US
dc.subjectanti-smoking campaignen_US
dc.subjectanti-smoking lawen_US
dc.subjectsocial change communicationen_US
dc.subjectagenda settingen_US
dc.subjectresearchen_US
dc.subjectparadigm shiften_US
dc.titleKomunikace sociální změny: případová studie kampaně Změna paradigmatu: Kouření v restauracích lidem vadícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-16
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId138878
dc.title.translatedCommunication of social change: case study of the campaign Smoking in restaurants bothers peopleen_US
dc.contributor.refereeOrban, Karol
dc.identifier.aleph001783757
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketing Communications and Public Relationsen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enMarketing Communications and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce popisuje komunikační projekt "Změna paradigmatu: Kouření v restauracích lidem vadí", jehož cílem byla sociální změna dle teorie sociálního marketingu Philipa Kotlera. Cílem byla změna společenského, mediálního a politického diskurzu ohledně kouření v restauracích, a přispět tak k zákazu kouření v restauracích v České republice. Aktivitami v rámci projektu se povedlo narušit spirálu mlčení dle Noelle-Neumannové a vytvořit komunikační rámec, jehož vyzněním bylo, že lidem vadí kouření v restauracích. Samotný komunikační projekt je uveden do širších souvislostí, jako jsou základní aspekty komunikace tabákových výrobků v historii, role Edwarda L. Bernayse a jeho práce pro tabákový průmysl v podobě legendárního počinu - pochodní svobody, a aspekty současných protikuřáckých kampaní na příkladu Austrálie, kterou můžeme označit za protikuřáckou velmoc. Před popsáním samotného projektu je shrnuta situace v České republice na poli protikuřáckých kampaní. Popisovaný projekt zatím nedosáhl svého pomyslného vítězství v podobě zavedení zákazu kouření v restauracích, ale podařilo se významně změnit vnímání této problematiky u české veřejnosti a celkový mediální diskurz. Za to byl oceněn v osmém ročníku České ceny za public relations ve dvou kategoriích a Univerzita Karlova ho ocenila Cenou...cs_CZ
uk.abstract.enThe communication project "Changing the paradigm: Smoking in restaurants bothers people" is described in this bachelor thesis. Its goal was social change according to the theory of social marketing by Philip Kotler. The aim was to change the social, media and political discourse on smoking in restaurants and help to ban smoking in restaurants. Our activities disrupted the spiral of silence by Noelle-Neumann and create a communication framework: smoking in restaurants bothers people. This communication project was set into a broader context by analyzing the basic aspects of tobacco communication in history. The role of Edward L. Bernays and his legendary contribution in the form of torches of freedom was described. It is also focused on aspects of current anti-smoking campaigns on the example of Australia, which can be described as anti-smoking world power. Before the project itself is described, the situation in the Czech Republic in the field of anti-smoking campaigns was summarized. The project has not reached its imaginary victory in the form of the adoption of the smoking ban in restaurants, but it significantly changed the perception of the issue for Czech public and general media discourse. The project was awarded in the eighth year of the Czech award for public relations in two categories...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.identifier.lisID990017837570106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV