Kritika marketingové komunikace vybraných českých kosmetických značek z hlediska zeleného marketingu a konceptu "greenwashingu" - značky Ryor a Manufaktura
Criticism of marketing communication of Czech selected cosmetic brands in terms of green marketing and concept of ‚greenwashing' - brands Ryor and Manufaktura
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/70630Identifikátory
SIS: 125821
Kolekce
- Kvalifikační práce [18347]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hejlová, Denisa
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
17. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
marketing přírodní kosmetiky, greenwashing, zelený marketing, Ryor, ManufakturaKlíčová slova (anglicky)
natural cosmetics marketing, greenwashing, greenmarketing, Ryor, ManufakturaBakalářská práce "Kritika marketingové komunikace vybraných českých kosmetických značek z hlediska zeleného marketingu a konceptu ‚greenwashingu'- značky Ryor a Manufaktura" poukazuje na nebezpečnost greenwashingových komunikačních technik u těchto dvou českých firem. Analyzuje různé kanály jejich marketingové komunikace a snaží se zodpovědět otázku, zda může být spotřebitel maten, když po dojmu z těchto značek očekává, že jejich produkty budou přírodní. U obou zkoumaných firem se kritickou a sémiotickou analýzou jejich materiálů prokázalo, že jejich komunikace neodpovídá vymezenému pojmu přírodní kosmetika. Dále bylo posuzováno vnímání značek očima spotřebitelů, zejména v kontextu proklamované "přírodnosti". Z vyhodnocení vlastního dotazníkového šetření vyplynulo, že téměř 50 % respondentů se domnívá, že značka Manufaktura je přírodní, a 30 %, že Ryor je přírodní. Výzkum ale odhalil, že velké procento respondentů si není jisto, případně vnímá rozpor mezi reálným složením výrobků a marketingem firmy. Výsledkem této práce je tedy zjištění, že spotřebitelé mohou být komunikací kosmetických firem, které bez důkazu proklamují, že vyrábí přírodní kosmetiku, mateni, a tyto firmy se tedy dopouštějí greenwashingu. V teoretické části tato práce stručně vymezuje zelené hnutí jako nový spotřebitelský fenomén,...
Bachelor thesis "Criticism of marketing communication of Czech selected cosmetic brands in terms of green marketing and concept of ‚greenwashing' - brands Ryor and Manufaktura" points to the dangers of greenwashing communication techniques of these Czech firms. It analysis different channels of their marketing communication and aims to answer the question whether the consumers can be confused, when from the impression of these brands they expect that their products would be green. In both analyzed firms, with the use of critical and semiotic analysis of their materials, it was showed that their communication does not correspond to the defined term natural cosmetics. Furthermore, this thesis studied the perception of selected brands by consumers, mainly in context of proclaimed natural character. From the own questionnaire it was found that almost 50% of respondents believe that Manufaktura is a natural brand and 30% that Ryor is a natural brand. However, research showed that large percentage of respondents is not certain, or perceives inconsistency between real content of products and firm's marketing. The result of this thesis is finding that consumers can be confused by communication of cosmetic firms, which without proof proclaim that they make natural cosmetics, and therefore these firms commit...