Regulace reklamy na alkohol a tabák v České republice
Regulation of advertising on alcohol and tobacco in the Czech Republic
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/70640Identifikátory
SIS: 138961
Kolekce
- Kvalifikační práce [18346]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koudelková, Petra
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
17. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Cílem této práce je popsat vývoj a realizaci tabákové a alkoholové reklamy v České republice. V úvodu se práce soustředí na historický vývoj reklamy na našem území. Poté analyzuje současné legislativní podmínky reklamy na alkohol a tabák a s tím spojené právní problémy. V druhé části uvádí příklady korektních a nekorektních reklam, které se v nedávné historii objevily v českých médiích. Tyto reklamy jsou pak otestovány ve výzkumu, který zjišťuje názory mladých lidí na jejich etickou nezávadnost. Ve třetí části se pak práce věnuje celkovému zhodnocení reklamy na alkohol a tabák.
The aim of this bachelor thesis is to describe the development and the realisation of tobacco and alcohol advertising in the Czech Republic. In the first part, the thesis focuses on the historical development of advertising in our territory. Then it analyses contemporary legislative framework for alcohol and tobacco advertising and related legal problems. The second part provides examples of correct research, which analyses opinions of young people on ethical safety. In the third part the thesis evaluates the previous an incorrect advertising, which appeared in the Czech media. These advertisings are then evaluated in the last part.