Fenomén seznamovacích reality show: hledání lásky či zábavy?
TV dating: search for love or fun?
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/70951Identifikátory
SIS: 139599
Kolekce
- Kvalifikační práce [18347]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Baslarová, Iva
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
16. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Reality show, TV Dating, Reality TV, Láska, Seznamování, MotivaceKlíčová slova (anglicky)
Reality show, TV Dating, Reality TV, Love, Dating, MotivationBakalářská práce popisuje fenomén seznamovacích reality show. Práce se soustředí na několik rovin, které v sobě TV Dating Shows obsahují. Za prvé se zaměřuje na pojem reality TV, tedy na obraz skutečné televize, která ukazuje skutečné lidi a jejich skutečné příběhy. Za druhé se snaží prozkoumat motivaci účastníků, která je vede k účasti v těchto pořadech a jejich následnému chování během natáčení. Za třetí se práce zabývá vnímáním lásky z pohledu účastníků a hledá souvislosti mezi motivy a chováním účastníků s jejich pohledem na seznamování a rodinu. Čtvrtým zkoumaným aspektem je dopad těchto pořadů na společnost a účastníky. Práce potvrdila, že seznamovací reality show skutečně mohou fungovat jako možnost nalezení partnera, ale musí zde být motivace všech zúčastněných subjektů. Během šetření se také potvrdilo, že samotné zpracování reality show je přizpůsobeno reakcím diváků a jejich požadavkům, které vychází ze sledovanosti pořadů
Bachelor's thesis describe phenomenon of TV Dating Shows. Thesis is focusing on a few elements which TV Dating Shows contain. First of all it explains concept of the reality TV, which shows real people and their true stories. Secondly it investigates motivation of participants and their behaviour in front of cameras. In a third line it look into perception of the love by participants and connection between motivation and behaviour of the participants and their point of view to dating and family. Fourth explored aspect of TV Dating Shows is impact of such type of programmes to society and participants. The thesis confirmed that TV Dating Shows could work as a dating option on condition there is such motivation of all participants. The investigation also confirmed that realisation of the shows is adjusted to viewers expectation and requirements, which are measured by ratings.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Mediální konstrukce reality v žánru reality TV
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOChristovová, Nela (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2016)Datum obhajoby: 3. 2. 2016Tato práce se zaměřuje na způsob, jakým dochází k mediální konstrukci reality v žánru označovaném jako reality TV. Tento oblíbený televizní žánr spojuje události zachycované na všudypřítomné kamery s fikčními prvky za ... -
A study on the impact of the workplace reality show on the audience in China
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOWang, Xichong (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 1. 2. 2023The thesis examines the shades of impacts that Chinese workplace reality shows have on audiences drawn from different backgrounds and demographic linings. A typical Chinese workplace reality show entitled, An Exciting Offer ... -
Living history ve vysílání České televize: Dovolená ve starých časech
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHalva, Tomáš (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Datum obhajoby: 17. 6. 2019Pořady subžánru living history TV (v některých případech také označovány jako historical reality TV pořady) jsou jedním ze soudobých trendů tvorby v rámci žánru reality TV. Cílem těchto pořadů je v televizním vysílání ...