Editor pro 3D počítačovou hru
3D Game Editor
Editor pro 3D počítačovou hru
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7106Identifikátory
SIS: 43081
Kolekce
- Kvalifikační práce [11242]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Rohlík, Jindřich
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Softwarové systémy
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwarového inženýrství
Datum obhajoby
11. 9. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Slovenština
Známka
Výborně
Každá počítačová hra většího rozsahu používá pro vytvoření svého obsahu specializovaný editor. Toto platí především pro 3D hry. Editor umožňuje nejen sestavovat výsledné scény z herních objektů, ale i nastavovat těmto objektům různé vlastnosti důležité pro daný typ hry. Objekty mohou např. podléhat fyzikální simulaci, být důležité z pohledu umělé inteligence, mít ve virtuálním světě konkrétní roli a pod. Tato práce se zabývá vytvořením editoru objektů a scén pro 3D hru založenou na knihovně Nebula Device. Pomocí konfiguračních souborů je aplikace schopná vytvořit jednoduché grafické uživatelské rozhraní propojené se skriptovacími editačními funkcemi v jazyku Lua. Pro uložení konfigurace editoru byla použita technologie XML, vytvoření uživatelského rozhraní zabezpečuje knihovna MFC. Aplikace zobrazuje i jinak neviditelné herní objekty (kamery a zdroje světla), umožňuje označit a manipulovat s objekty pomocí myši přímo v scéně. Podporuje tři pracovní módy: editaci scény, editaci prototypu a herní mód.
Every larger computer game uses special editor for creating its sources, especially 3D games. The whole scenes from the game objects are allowed to assemble from the editor, together with all properties which are important for the given type of the game. For example, objects can be affected by physical simulation, or they can be important from the artificial intelligence point of view, or they can have a particular role in virtual world etc. The object of this diploma is the implementation of the editor for 3D game based on the Nebula Device library. The application is able to create simple graphic user interface by configuration files. This interface is connected to script functions written in Lua language. XML technology is used for storing the configuration of the editor. Creating the graphic user interface is provided by the MFC library. The application also allows to show the invisible game objects (cameras and sources of light), to select and manipulate with game objects by the mouse in the scene directly. It supports three working modes: scene editing, prototype editing and play mode.