Zobrazit minimální záznam

The reflections of war conflicts after the WWII in comics
dc.contributor.advisorHrdina, Matouš
dc.creatorDavidová, Lenka
dc.date.accessioned2017-05-27T15:05:47Z
dc.date.available2017-05-27T15:05:47Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/71078
dc.description.abstractDiplomová práce pojednává o reprezentaci konfliktů po roce 1945 v non-fiction komiksu. Zabývá se tím, které konflikty významné pro evropský a severoamerický kulturní okruh jsou komiksem pokryty a jak. Věnuje se fenoménu komiksového žurnalismu. Toto propojení svébytného umění a žurnalistiky popisuje ve vztahu k ideálu objektivního zachycení události. Zároveň v této souvislosti zkoumá postavení autora v komiksu. Práce dokumentuje komiksové žánry, ve kterých se války a jiné ozbrojené střety odráží. Pátrá po kořenech komiksového zpracování skutečných událostí, a zejména konfliktu. Práce také nastoluje mediální problematiku zachycení konfliktu, včetně sociální konstrukce reality a vyobrazení násilí. Práce si klade za cíl zanalyzovat komiksové pokrytí zahraničních sporů v komiksu a představit různé autory, kteří se jim v komiksových reportážích věnují. Klíčový je vztah reality a jejího vyobrazení na stranách komiksu. Součástí práce jsou rozhovory se dvěma autory, Guy Delislem a Patrickem Chappattem. Analytická část práce kvalitativně zkoumá vybraná komiksová díla týkající se arabsko-izraelského konfliktu. V rámci případové studie autorka pozoruje, zda lze u autorů vysledovat motivaci zachytit konflikt objektivně, zda jsou v komiksech vysledovatelné podobné narativní a umělecké znaky pro reprezentaci...cs_CZ
dc.description.abstractThe Master thesis focuses on the representation of conflict after 1945 in a non- fiction comics. The thesis describes which important conflicts for the European and North American cultural sphere are covered by comics and how. It deals with the phenomenon of comics journalism. This term combining the elements of art and journalism is viewed in relation to the traditional ideal of objectivity in coverage of the events. In this context the thesis examines the position of the author in his comics. The thesis then identifies the comics genres in which wars and other armed conflicts are reflected. It searches for roots of comics that had attempted to capture the reality and in particular the conflict. It also provides an overview of the issue of media coverage of conflicts including the social construction of reality and the depiction of violence in media. The aim of this study is to analyze the characteristics of comics coverage of foreign military interventions and disputes and identify various authors who have written comics books about them. A key theme is a relationship between the perception of reality and its representation on the pages of comics. The thesis contains two interviews conducted with authors Guy Delisle and Patrick Chappatte. The research part of the thesis deals with the selected...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectKomiks - konflikt - komiksový žurnalismus - komiksová reportáž - objektivita - Sacco - Delisle - Chappatte - Folman - realitacs_CZ
dc.subjectComics - conflict - comics journalism - comics reportage - objectivity - Sacco - Delisle - Chappatte - Folman - realityen_US
dc.titleReflexe zahraničních konfliktů po 2. světové válce v komiksucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-01-28
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId139375
dc.title.translatedThe reflections of war conflicts after the WWII in comicsen_US
dc.contributor.refereeKruml, Milan
dc.identifier.aleph001925107
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce pojednává o reprezentaci konfliktů po roce 1945 v non-fiction komiksu. Zabývá se tím, které konflikty významné pro evropský a severoamerický kulturní okruh jsou komiksem pokryty a jak. Věnuje se fenoménu komiksového žurnalismu. Toto propojení svébytného umění a žurnalistiky popisuje ve vztahu k ideálu objektivního zachycení události. Zároveň v této souvislosti zkoumá postavení autora v komiksu. Práce dokumentuje komiksové žánry, ve kterých se války a jiné ozbrojené střety odráží. Pátrá po kořenech komiksového zpracování skutečných událostí, a zejména konfliktu. Práce také nastoluje mediální problematiku zachycení konfliktu, včetně sociální konstrukce reality a vyobrazení násilí. Práce si klade za cíl zanalyzovat komiksové pokrytí zahraničních sporů v komiksu a představit různé autory, kteří se jim v komiksových reportážích věnují. Klíčový je vztah reality a jejího vyobrazení na stranách komiksu. Součástí práce jsou rozhovory se dvěma autory, Guy Delislem a Patrickem Chappattem. Analytická část práce kvalitativně zkoumá vybraná komiksová díla týkající se arabsko-izraelského konfliktu. V rámci případové studie autorka pozoruje, zda lze u autorů vysledovat motivaci zachytit konflikt objektivně, zda jsou v komiksech vysledovatelné podobné narativní a umělecké znaky pro reprezentaci...cs_CZ
uk.abstract.enThe Master thesis focuses on the representation of conflict after 1945 in a non- fiction comics. The thesis describes which important conflicts for the European and North American cultural sphere are covered by comics and how. It deals with the phenomenon of comics journalism. This term combining the elements of art and journalism is viewed in relation to the traditional ideal of objectivity in coverage of the events. In this context the thesis examines the position of the author in his comics. The thesis then identifies the comics genres in which wars and other armed conflicts are reflected. It searches for roots of comics that had attempted to capture the reality and in particular the conflict. It also provides an overview of the issue of media coverage of conflicts including the social construction of reality and the depiction of violence in media. The aim of this study is to analyze the characteristics of comics coverage of foreign military interventions and disputes and identify various authors who have written comics books about them. A key theme is a relationship between the perception of reality and its representation on the pages of comics. The thesis contains two interviews conducted with authors Guy Delisle and Patrick Chappatte. The research part of the thesis deals with the selected...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990019251070106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV