Zobrazit minimální záznam

Semiadaptive 3D modeling
dc.contributor.advisorWinkler, Zbyněk
dc.creatorKubík, Pavel
dc.date.accessioned2017-03-30T14:58:09Z
dc.date.available2017-03-30T14:58:09Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/7107
dc.description.abstractV úvodu práce jsou představeny existující metody zjednodušující vytváření trojrozměrných map. Tyto metody využívají předpoklady o vlastnostech scény nebo speciální hardware pro snížení složitosti problému např. laserový měřič vzdálenosti, všesměrovou kameru nebo jejich kombinace. Dále je navržena metoda používající k rekonstrukci scény kamery a odometrie robota. Metoda předpokládá pohyb po rovné podložce a pohyb ve vnitřním prostředí. Navíc metoda umožňuje zásah člověka do jednotlivých kroků algoritmu a tím je možné pomoci při vytváření modelu a opravě částí modelu, při jejichž rekonstrukci automatický algoritmus selhal. To umožňuje aplikovat metodu i na místa, na která nebyla původně plánována, neboť přizpůsobení novému prostředí může být dodatečně učiněno uživatelem. Výsledný model je exportován do běžného formátu virtuální reality VRML, což umožňuje prohlížet model například pomocí webového prohlížeče. Navržená metoda byla naimplementována spolu s uživatelským rozhraním umožňujícím zásahy člověk do průběhu algoritmu. Metoda byla ověřena na datech z reálného světa a byla zhodnocena účelnost jednotlivých zásahů uživatele do algoritmu.cs_CZ
dc.description.abstractIn first part of this paper, methods for reducing complexity of building 3D maps are introduced. These methods use predictions about scene properties or special hardware devices for reducing complexity such as a laser range finder, an omnidirection camera or both. Furthermore, an algorithm for creating a reconstructed scene using a camera and robot odometry is presented. The method presupposes moving on a straight floor and an indoor environment. A user can interact with the algorithm and help with creating model or with repairing parts of the model, if they were not satisfactorily created by the automatic algorithm. An interaction also allows to apply the method in various environments, which weren't initially planned. So, the adaptation to the new environment may be done by a user. The output model is exported to the common format for virtual reality VRML. This allows to view the model in e.g. a web browser. The presented method was implemented with a user interface to enable an interaction with the algorithm. The method was tested on data from the real world and the effectiveness of each user's interferences was evaluated.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.titleSemiautonomní 3 D mapovánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-09-11
dc.description.departmentKatedra softwarového inženýrstvícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Software Engineeringen_US
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId41211
dc.title.translatedSemiadaptive 3D modelingen_US
dc.contributor.refereePelikán, Josef
dc.identifier.aleph000858542
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTheoretical computer scienceen_US
thesis.degree.disciplineTeoretická informatikacs_CZ
thesis.degree.programInformaticsen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwarového inženýrstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software Engineeringen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csTeoretická informatikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTheoretical computer scienceen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enInformaticsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV úvodu práce jsou představeny existující metody zjednodušující vytváření trojrozměrných map. Tyto metody využívají předpoklady o vlastnostech scény nebo speciální hardware pro snížení složitosti problému např. laserový měřič vzdálenosti, všesměrovou kameru nebo jejich kombinace. Dále je navržena metoda používající k rekonstrukci scény kamery a odometrie robota. Metoda předpokládá pohyb po rovné podložce a pohyb ve vnitřním prostředí. Navíc metoda umožňuje zásah člověka do jednotlivých kroků algoritmu a tím je možné pomoci při vytváření modelu a opravě částí modelu, při jejichž rekonstrukci automatický algoritmus selhal. To umožňuje aplikovat metodu i na místa, na která nebyla původně plánována, neboť přizpůsobení novému prostředí může být dodatečně učiněno uživatelem. Výsledný model je exportován do běžného formátu virtuální reality VRML, což umožňuje prohlížet model například pomocí webového prohlížeče. Navržená metoda byla naimplementována spolu s uživatelským rozhraním umožňujícím zásahy člověk do průběhu algoritmu. Metoda byla ověřena na datech z reálného světa a byla zhodnocena účelnost jednotlivých zásahů uživatele do algoritmu.cs_CZ
uk.abstract.enIn first part of this paper, methods for reducing complexity of building 3D maps are introduced. These methods use predictions about scene properties or special hardware devices for reducing complexity such as a laser range finder, an omnidirection camera or both. Furthermore, an algorithm for creating a reconstructed scene using a camera and robot odometry is presented. The method presupposes moving on a straight floor and an indoor environment. A user can interact with the algorithm and help with creating model or with repairing parts of the model, if they were not satisfactorily created by the automatic algorithm. An interaction also allows to apply the method in various environments, which weren't initially planned. So, the adaptation to the new environment may be done by a user. The output model is exported to the common format for virtual reality VRML. This allows to view the model in e.g. a web browser. The presented method was implemented with a user interface to enable an interaction with the algorithm. The method was tested on data from the real world and the effectiveness of each user's interferences was evaluated.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwarového inženýrstvícs_CZ
dc.identifier.lisID990008585420106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV