Mediální reprezentace úspěšné ženy podle českých ženských lifestylových časopisů od roku 1989 až 2012
The media image of successful women by czech women's lifestyle magazines from 1989 to present
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71098Identifikátory
SIS: 125986
Kolekce
- Kvalifikační práce [18347]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šťastná, Lucie
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
28. 1. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
ženské časopisy, historie ženských časopisů, publikum ženských časopisů, vliv médií, gender, genderové stereotypy, kvalitativní výzkumKlíčová slova (anglicky)
Women`s magazines, history of women`s magazines, audience of women`s magazines, media influence, gender, gender stereotypes, qualitative researchPráce se ve své teoretické části zabývá tématem časopisů pro ženy v Česku. V úvodních kapitolách nabízí jejich stručnou charakteristiku, rozdělení a historii ženských časopisů v Československu a později v Česku. Popisuje aktuální stav na českém časopiseckém trhu, rozvrstvení publika ženských časopisů, popisuje obecně vliv médií a aplikuje tyto teoretické poznatky na ženské časopisy. Významnou kapitolou je potom kapitola Media a gender, kde vysvětluji pojem gender, porovnávám mužské a ženské časopisy a uvádím kritiku ženských časopisů z genderového pohledu. Metodologická část je vhled do výběru metody a výběru vzorků, poskytuje i základní charakteristiku zkoumaných titulů. Výzkumná část popisuje, jak vypadá reprezentace úspěšné ženy na stránkách ženských časopisů, jak se od sebe v tomto jednotlivé časopisy liší a jakým způsobem se obraz úspěšné ženy proměnil ve zkoumaném období.
Theoretical part of this thesis is about women's magazines in the Czechoslovakia and in the Czech republic. The introductory chapters are about its characteristics, division and historical development. It describes current state in the Czech magazine's market, stratification of women's magazines, it also describes broadly media influence and apply these theoretical knowledge to women's magazines. The important chapter is chapter Media and Gender, which explains the term gender, compares men's and women's magazines and presents criticism of women's magazines from gender point of view. Methodological part is insight into the choice of method and choice of samples. This part contains also basic characteristic of reasearched magazines. Research part describes the representation of successful woman according to women's magazines, what is the difference in each magazine and it also shows the changes of view of successful woman in reserched period.