Pozitivní a negativní obraz farmaceutického průmyslu v českých tištěných médiích
Positive and negative image of pharmaceutical industry in czech printed media
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71132Identifikátory
SIS: 147781
Kolekce
- Kvalifikační práce [18347]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lysoňková, Lenka
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
27. 1. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce Pozitivní a negativní obraz farmaceutického průmyslu v českých tištěných médiích se zabývá mediálním obrazem farmaceutického průmyslu ve třech vybraných českých denících (Hospodářských novinách, Mladé Frontě DNES a Blesku) v období let 2001 až 2002 a 2011 až 2012. Cílem práce je provést analýzu těchto médií a zjistit, s jakými tématy je nejčastěji farmaceutický průmysl v českém tisku spojován a jaké je vyznění těchto článků. Práce je rozdělena do tří kapitol, přičemž první z nich popisuje charakter a fungování farmaceutického průmyslu nejen v obecné rovině, ale také v českém prostředí s důrazem na specifika farmacie v oblasti mediálního vystupování. Druhá kapitola shrnuje teoretický koncept, z něhož práce vychází, tedy teorii nastolování agendy (agenda- setting), dále seznamuje se zkoumanými médii a zabývá se metodami kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy, které byly využity pro výzkum. Poslední částí diplomové práce je pak část analytická, ve které jsou shrnuty a interpretovány výsledky analýzy.
The diploma thesis Positive and Negative Image of Pharmaceutical Industry in Czech Printed Media focuses on the media image of the pharmaceutical industry in three Czech daily newspapers (Hospodářské noviny, Mladá Fronta DNES and Blesk) during the years 2001, 2002, 2011 and 2012. The aim of the thesis is to analyse the media content and discover the topics associated with the pharmaceutical industry including the connotation of the articles. The thesis is divided into three chapters. The first chapter describes the character of the pharmaceutical industry in general and in the Czech Republic with an emphasis on the specific restrictions of pharmaceutical business in media. The second chapter summarises the theoretical background of the thesis, which is essentially the concept of agenda-setting. It also describes the researched media and the method of quantitative and qualitative content analysis which were used in the thesis. The last chapter analyses and interprets the results of the research and concludes all gathered information.