Vliv ekonomické krize na aktivity společenské odpovědnosti firem
The Influence of the Economic Crisis on Corporate Social Responsibility Activities
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71320Identifikátory
SIS: 139499
Kolekce
- Kvalifikační práce [6713]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Novák, Josef
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Sociální a kulturní ekologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální a kulturní ekologie
Datum obhajoby
4. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
společenská odpovědnost firem, ekonomická krize, finanční krize, stakeholder, trvale udržitelný rozvojKlíčová slova (anglicky)
corporate social responsibility, economic crisis, financial crisis, stakeholder, sustainable developmentCílem této diplomové práce je představit koncept společenské odpovědnosti firem (CSR) a popsat vliv krize na realizaci společensky odpovědných aktivit. Vzhledem k faktu, že jednou ze základních charakteristik společenské odpovědnosti firem je dlouhodobý charakter, tedy věnování se CSR aktivitám i v době finančních problémů, kdy společnost nevykazuje výsledky, které by chtěla, ukazuje tato práce, jak vybrané firmy koncept CSR dodržují. Teoretická část je rozdělena na dva celky - prvním je koncept společenské odpovědnosti, kde se zabývám jeho vývojem, pilíři, přínosy a pojmy spojenými s tímto konceptem. V následujícím celku se zabývám krizí a popisuji finanční krizi, ekonomickou krizi, její vývoj, příčiny a dopady. Empirická část této práce je založena na metodologické triangulaci - expertní rozhovory, zkoumání dokumentů a komparace. Tato práce na vzorku pěti vybraných firem ukazuje, jak tyto firmy CSR vnímají, jaké aktivity realizují, jak se vyrovnaly s krizí, která je postihla a jak byla ovlivněna realizace CSR aktivit. Dalším přínosem práce je rozšíření poznatků o hodnotách firem v okolí města Kolína. Výsledky této práce poukazují na důležitost zahrnout koncept CSR do strategie firmy a přijmout jej jako princip.
The aim of this thesis is to introduce the concept of Corporate Social Responsibility (CSR) and describe the relevance of corporate social responsibility activities. Due to the fact that, one of the basic characteristics of Corporate Social Responsibility, is long-term in character, which requires a dedication to CSR activities, even in times of financial difficulties when company does not have the optimal results, this thesis shows how selected companies fulfill the concept of CSR. The theoretical part is divided into two parts - the first is the concept of Corporate Social Responsibility, which focuses on the development, pillars, benefits and concepts associated with this concept. I deal with crisis and describe financial crisis, economic crisis, its development, causes and consequences in the next part. The empirical part of this thesis is based on the methodological triangulation - expert interviews, documented examination and comparison. This thesis sampled five selected companies and shows how these companies perceive CSR, what activities they have implemented, how to cope with the crisis that affected them and how it affected the implementation of CSR activities. Another benefit of this thesis is to expand knowledge about values of companies around the city of Kolín. The results of this...