Zobrazit minimální záznam

Burnout Syndrome in University Teachers - International Comparative Study
dc.contributor.advisorKebza, Vladimír
dc.creatorČerníková, Barbora
dc.date.accessioned2017-05-27T16:47:58Z
dc.date.available2017-05-27T16:47:58Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/71636
dc.description.abstractV této diplomové práci je pozornost věnována výskytu syndromu vyhoření u vysokoškolských pedagogů, kteří doposud byli ve spojitosti s touto tematikou spíše opomíjeni. Teoretická část přináší analýzu současných poznatků o vývoji pojetí syndromu vyhoření od počátků zájmu o tuto problematiku v 70. letech 20. století do současnosti, s akcentem kladeným právě na učitelskou profesi zejména v terciárním sektoru vzdělávání. V empirické části je ověřován výzkumný předpoklad o odlišné míře syndromu vyhoření vysokoškolských pedagogů v zemi bývalého Východního bloku a západoevropské země. Tato mezinárodní studie srovnává úroveň vyhoření u učitelů filozofických fakult české Univerzity Karlovy a německé Universität Regensburg. Za účelem dosažení ucelenějšího pohledu na tuto problematiku byla zkoumána i míra životní angažovanosti a depresivity. Data byla snímána za pomoci Copenhagen Burnout Inventory, Life Engagement Test, Beckovy sebeposuzovací škály depresivity a dotazníku sociodemografických údajů. Základní výzkumný předpoklad o odlišnosti prožívání míry vyhoření, životní angažovanosti a depresivity u českých a německých vysokoškolských pedagogů se potvrdil pouze v jedné subškále syndromu vyhoření, a sice v subškále ve směru ke studentům. Dále byla potvrzena hypotéza ohledně negativní korelace syndromu...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis is concerned with the phenomenon of burnout in university teachers, who have been previously rather neglected in connection with this topic. The theoretical part provides an analysis of current knowledge regarding the development of the concept of burnout from the very early interest in this issue in the 1970s to the present, with emphasis being placed on the teaching profession, especially in the tertiary education sector. In the empirical part of the research, the assumption of different levels of burnout in university teachers in the former Eastern Bloc and Western European country was tested. This international study compares the burnout level in teachers from the philosophy faculties of Czech Charles University and German Universität Regensburg. In order to achieve a more holistic view of this topic, the levels of life engagement and depression have been studied as well. The data were collected with the help of Copenhagen Burnout Inventory, Life Engagement Test, Beck Depression Inventory and a sociodemographic questionnaire. Basic research assumption predicting differences in levels of burnout, life engagement and depression in Czech and German university teachers was confirmed in only one burnout subscale, namely the subscale of student-related burnout. Additionally, the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectSyndrom vyhořenícs_CZ
dc.subjectBurnoutcs_CZ
dc.subjectvysokoškolští pedagogovécs_CZ
dc.subjectLife Engagement Testcs_CZ
dc.subjectKodaňský dotazník vyhořenícs_CZ
dc.subjectmezinárodní srovnávací studiecs_CZ
dc.subjectBurnout Syndromen_US
dc.subjectBurnouten_US
dc.subjectUniversity Teachersen_US
dc.subjectLife Engagement Testen_US
dc.subjectCopenhagen Burnout Inventoryen_US
dc.subjectinternational comparative studyen_US
dc.titleSyndrom vyhoření u vysokoškolských pedagogů - mezinárodní srovnávací studiecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-08
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId121070
dc.title.translatedBurnout Syndrome in University Teachers - International Comparative Studyen_US
dc.contributor.refereeŠtětovská, Iva
dc.identifier.aleph001851329
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV této diplomové práci je pozornost věnována výskytu syndromu vyhoření u vysokoškolských pedagogů, kteří doposud byli ve spojitosti s touto tematikou spíše opomíjeni. Teoretická část přináší analýzu současných poznatků o vývoji pojetí syndromu vyhoření od počátků zájmu o tuto problematiku v 70. letech 20. století do současnosti, s akcentem kladeným právě na učitelskou profesi zejména v terciárním sektoru vzdělávání. V empirické části je ověřován výzkumný předpoklad o odlišné míře syndromu vyhoření vysokoškolských pedagogů v zemi bývalého Východního bloku a západoevropské země. Tato mezinárodní studie srovnává úroveň vyhoření u učitelů filozofických fakult české Univerzity Karlovy a německé Universität Regensburg. Za účelem dosažení ucelenějšího pohledu na tuto problematiku byla zkoumána i míra životní angažovanosti a depresivity. Data byla snímána za pomoci Copenhagen Burnout Inventory, Life Engagement Test, Beckovy sebeposuzovací škály depresivity a dotazníku sociodemografických údajů. Základní výzkumný předpoklad o odlišnosti prožívání míry vyhoření, životní angažovanosti a depresivity u českých a německých vysokoškolských pedagogů se potvrdil pouze v jedné subškále syndromu vyhoření, a sice v subškále ve směru ke studentům. Dále byla potvrzena hypotéza ohledně negativní korelace syndromu...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is concerned with the phenomenon of burnout in university teachers, who have been previously rather neglected in connection with this topic. The theoretical part provides an analysis of current knowledge regarding the development of the concept of burnout from the very early interest in this issue in the 1970s to the present, with emphasis being placed on the teaching profession, especially in the tertiary education sector. In the empirical part of the research, the assumption of different levels of burnout in university teachers in the former Eastern Bloc and Western European country was tested. This international study compares the burnout level in teachers from the philosophy faculties of Czech Charles University and German Universität Regensburg. In order to achieve a more holistic view of this topic, the levels of life engagement and depression have been studied as well. The data were collected with the help of Copenhagen Burnout Inventory, Life Engagement Test, Beck Depression Inventory and a sociodemographic questionnaire. Basic research assumption predicting differences in levels of burnout, life engagement and depression in Czech and German university teachers was confirmed in only one burnout subscale, namely the subscale of student-related burnout. Additionally, the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990018513290106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV