Vliv internetových sociálních sítí na vnímání kategorií veřejného a soukromého: sdílení informací v rámci profilů na Facebooku
The Influence of Online Social Networks on the Perception of Public and Privat Categories: Sharing Information Within a profile on Facebook
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71680Identifikátory
SIS: 121099
Kolekce
- Kvalifikační práce [6813]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Marcelli, Miroslav
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Elektronická kultura a sémiotika
Katedra / ústav / klinika
Katedra elektronické kultury a sémiotiky
Datum obhajoby
19. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Internetové sociální sítě, Facebook, nová média, soukromí, veřejný, veřejnostKlíčová slova (anglicky)
Social Networks, Facebook, New Media, Private, Privacy,PublicÚstředním tématem této diplomové práce jsou internetové sociální sítě, jež představují stále významnější komunikační prostředek současnosti. Práce se zaměřuje především na to, v jaké podobě se na internetových sociálních sítích - konkrétně na Facebooku - objevují kategorie veřejného a soukromého. Teoretická část přináší pohled tradičních autorů Hannah Arendtové a Jürgena Habermase, jež je založen na antagonistické povaze dichotomie veřejný/soukromý. Tyto přístupy doplňuje moderní koncept americké antropoložky Susan Gal, který k nim představuje jistou alternativu. V empirické části je prezentován samotný kvalitativní výzkum, jehož výsledky poskytují informace o tom, jak samotní uživatelé Facebooku vnímají a konstruují soukromé a veřejné oblasti na této internetové sociální síti. Kudy vede hranice a zda je možné hledat v takovém dynamickém prostředí podobnosti nebo naopak rozdílnosti s tradičními pojetími. Klíčová slova Internetové sociální sítě, Facebook, nová média, soukromí, veřejný, veřejnost.
The main theme of the thesis are social networks which has become more and more significant communication means these days. It mainly focus on the "public" and "private" categories that appear at social networks - especially on Facebook. Theory brings different views of traditional authors Hannah Arendt and Jürgen Habermas based on antagonistic nature of this dichotomy - public and private. These approaches are complemented by a modern concept of an american anthropologist Susan Gal, which serves as an alternative. The second part deals with the qualitative research and its results that show how Facebook users percieve and build private and public areas on this social network. Where is the border between them and if there is a possibility in this dynamic environment to find similarities or differences from the traditional conception. Key words Social Network Sites, Facebook, New media, Private, Public.