Zobrazit minimální záznam

Usage of econarotology in practise
dc.contributor.advisorRynda, Ivan
dc.creatorKandriková, Anna
dc.date.accessioned2020-08-17T10:38:28Z
dc.date.available2020-08-17T10:38:28Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/71685
dc.description.abstractV osmdesátých letech dvacátého století dochází ve společnosti k návratu k vyprávění, tzv. "narrative turn". V souvislosti s tím se začala v devadesátých letech rozvíjet takzvaná interdisciplinární naratologie, ze které jako subdisciplína vychází nový obor ekonaratologie. Teoretická část práce ukazuje, kde má tento obor své kořeny v kontextu literární teorie narativity a oblasti environmentálního vzdělávání. Ekonaratologie je obor zkoumající potenciál příběhů pro rozvoj a realizaci témat environmentální výchovy. Využívá k tomu příběhy, pomocí kterých rozvíjí environmentální citlivost, naplňuje cíle environmentální výchovy a rozvíjí vnitřní motivaci posluchačů pečovat o přírodu. Praktická část práce se snaží přiblížit konkrétní využití ekonaratologie v praxi. V rámci kvalitativního výzkumu byly použity polostrukturované rozhovory s pracovníky vybraných Středisek ekologické výchovy a s vybranými lesními pedagogy. Cílem výzkumu bylo porozumět otázce: Jakým způsobem se ve vybraných střediscích pracuje s narativní metodou. Klíčové pojmy: environmentální výchova, ekonaratologie, lesní pedagogika, střediska ekologické výchovy, teorie narativity, příběh, vyprávěnícs_CZ
dc.description.abstractIn the eighties of the twentieth century society returns to narrative, which is known as "narrative turn". In connection to that started to develop the so-called interdisciplinary narratology in the nineties, from which as a subdiscipline is based a new field econaratology. The theoretical part of the thesis shows where the field has its roots in the context of literary theory of narrative and environmental education. Econaratology is a field that examines the potential of stories for the development and realization of environmental education's topics. It uses stories through which it develops environmental sensitivity, meets the objectives of environmental education and develops inner motivation of students to take care of the nature. The practical part of the thesis introduces the specific use of econaratology in practice. In a qualitative study were used semistructured interviews with the persons of selected environmental education centers and selected forest pedagogues. The aim of the research was to understand the question of how the selected centers do work with the narrative method. Keywords: environmental education, econaratology, environmental education centre, forest pedagogy, narrative theory, story, narrationen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectenvironmental educationen_US
dc.subjecteconaratologyen_US
dc.subjectenvironmental education centreen_US
dc.subjectforest pedagogyen_US
dc.subjectnarrative theoryen_US
dc.subjectstoryen_US
dc.subjectnarrationen_US
dc.subjectenvironmentální výchovacs_CZ
dc.subjectekonaratologiecs_CZ
dc.subjectlesní pedagogikacs_CZ
dc.subjectstřediska ekologické výchovycs_CZ
dc.subjectteorie narativitycs_CZ
dc.subjectpříběhcs_CZ
dc.subjectvyprávěnícs_CZ
dc.titleVyužití ekonaratologie v praxics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-05
dc.description.departmentKatedra sociální a kulturní ekologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Social and Cultural Ecologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId139477
dc.title.translatedUsage of econarotology in practiseen_US
dc.contributor.refereeKulich, Jiří
dc.identifier.aleph001848161
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial and Cultural Ecologyen_US
thesis.degree.disciplineSociální a kulturní ekologiecs_CZ
thesis.degree.programEcology and Environmental Protectionen_US
thesis.degree.programEkologie a ochrana prostředícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra sociální a kulturní ekologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Social and Cultural Ecologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální a kulturní ekologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial and Cultural Ecologyen_US
uk.degree-program.csEkologie a ochrana prostředícs_CZ
uk.degree-program.enEcology and Environmental Protectionen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csV osmdesátých letech dvacátého století dochází ve společnosti k návratu k vyprávění, tzv. "narrative turn". V souvislosti s tím se začala v devadesátých letech rozvíjet takzvaná interdisciplinární naratologie, ze které jako subdisciplína vychází nový obor ekonaratologie. Teoretická část práce ukazuje, kde má tento obor své kořeny v kontextu literární teorie narativity a oblasti environmentálního vzdělávání. Ekonaratologie je obor zkoumající potenciál příběhů pro rozvoj a realizaci témat environmentální výchovy. Využívá k tomu příběhy, pomocí kterých rozvíjí environmentální citlivost, naplňuje cíle environmentální výchovy a rozvíjí vnitřní motivaci posluchačů pečovat o přírodu. Praktická část práce se snaží přiblížit konkrétní využití ekonaratologie v praxi. V rámci kvalitativního výzkumu byly použity polostrukturované rozhovory s pracovníky vybraných Středisek ekologické výchovy a s vybranými lesními pedagogy. Cílem výzkumu bylo porozumět otázce: Jakým způsobem se ve vybraných střediscích pracuje s narativní metodou. Klíčové pojmy: environmentální výchova, ekonaratologie, lesní pedagogika, střediska ekologické výchovy, teorie narativity, příběh, vyprávěnícs_CZ
uk.abstract.enIn the eighties of the twentieth century society returns to narrative, which is known as "narrative turn". In connection to that started to develop the so-called interdisciplinary narratology in the nineties, from which as a subdiscipline is based a new field econaratology. The theoretical part of the thesis shows where the field has its roots in the context of literary theory of narrative and environmental education. Econaratology is a field that examines the potential of stories for the development and realization of environmental education's topics. It uses stories through which it develops environmental sensitivity, meets the objectives of environmental education and develops inner motivation of students to take care of the nature. The practical part of the thesis introduces the specific use of econaratology in practice. In a qualitative study were used semistructured interviews with the persons of selected environmental education centers and selected forest pedagogues. The aim of the research was to understand the question of how the selected centers do work with the narrative method. Keywords: environmental education, econaratology, environmental education centre, forest pedagogy, narrative theory, story, narrationen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra sociální a kulturní ekologiecs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990018481610106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV