Programy podporující výuku matematiky
Software supporting mathematics education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7171Identifikátory
SIS: 41969
Kolekce
- Kvalifikační práce [11242]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kubát, Václav
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Učitelství matematiky v kombinaci s informatikou pro SŠ
Katedra / ústav / klinika
Katedra didaktiky matematiky
Datum obhajoby
25. 9. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce je zaměřena na využití CAS systému TI InterActive! pro podporu výuky matematiky na středních školách. Výsledky ankety "Programy podporující výuku matematiky", které prezentuji v úvodu práce, naznačují, že CAS systémy nejsou v našich školách příliš rozšířeny. Zamýšlím se nad možnými příčinami této situace. Uvádím přehled matematických nástrojů tohoto typu, popisuji jejich obecné vlastnosti a navazuji porovnáním programů nejčastěji používaných v našem školství (Derive, Maple, Mathematica). Část věnovaná samotnému TI InterActive! je uvozena souhrnem vlastností a možností tohoto programu. Dále pokračuje stručným návodem pro práci s TI InterActive!. Popisuji výhody i nevýhody tohoto programu, jak v porovnání s ostatními CAS systémy, tak z pohledu výuky matematiky na našich středních školách. Uvádím způsoby, jak je možné TI InterActive! využívat, a tématické oblasti, pro něž je vhodný. Své závěry dokládám ukázkami vytvořenými v TI InterActive!, z nichž nejrozsáhlejší jsou materiály pro výuku funkcí a diferenciálního počtu.
This thesis focuses on the use of TI InterActive! CAS system in secondary school mathematics teaching. Results of the survey "Programs supporting mathematics education", presented in the preface of the work indicate that CAS systems are far from widespread in our secondary schools. Possible reasons of this situation are considered. Overview of existing computer algebra systems is given with their common characteristics and a comparison of programs most often used in our schools (Derive, Maple, and Mathematica). The part dedicated to TI InterActive! itself starts with a list of its features and properties. Following are brief operating instructions for TI InterActive!. Advantages and disadvantages of this program are detailed here, both in comparison with other CAS systems and with regard to mathematics teaching at our secondary schools. Possible ways to use TI InterActive! are listed, along with fields it is most fit to. These conclusions are illustrated with samples created with TI InterActive!, most extensive of them being materials for teaching functions and differential calculus.