Firemní kultura
Company culture
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7192Identifikátory
SIS: 27018
Kolekce
- Kvalifikační práce [23748]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tureckiová, Michaela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
20. 9. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Firemní kultura se postupně stává jedním z fenoménů stávajícího moderního managementu a to i přesto, že je ve své vlastní podstatě nesnadno uchopitelná, těžce definovatelná a postižitelná. Jeden z důvodů proč tomu tak je, lze spatřovat v jejím významném vlivu na dlouhodobě sledované (nejčastěji hospodářské) ukazatele firmy. Firemní kultura se tak na jedné straně může pozitivně podílet na rostoucí síle a konkurenceschopnosti organizace, na straně druhé se však může stát destruujícím prvkem firmy. V odborné literatuře se s pojmem firemní, podniková a dnes nejčastěji organizační kultura setkáváme často. Ačkoli stále neexistuje jednotný pohled na tuto problematiku ze strany odborné veřejnosti, můžeme firemní kulturu obecně pojímat jako ustálený systém společně sdílených hodnot, představ, norem, postojů a vzorců chování ze strany zaměstnanců, který ve svém důsledku pozitivně ovlivňuje dění ve firmě a to jak přímo, tak zprostředkovaně.