Zobrazit minimální záznam

Ochota platit za on-line obsah v České republice
dc.contributor.advisorPolák, Petr
dc.creatorVala, Michal
dc.date.accessioned2017-05-27T17:42:58Z
dc.date.available2017-05-27T17:42:58Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/71933
dc.description.abstractTato práce studuje ochotu spotřebitelů platit za online obsah v České repub- lice. Studie se zaměřuje na novinový průmysl v online prostředí. Analyzo- vaná data byla získána s pomocí vlastního dotazníkového šetření. S použitím modelu logit byly identifikovány proměnné Pohlaví, Povolání, Používání inter- netu, Čtenost novinového obsahu, Předchozí platby na Internetu, a Předchozí nákupy novinových periodik, jakožto signifikantní ukazatele, které přímo ovliv- ňují pravděpodobnost, že čtenáři zaplatí za internetový obsah. Dále se ukázalo, že i v nepřítomnosti novinového obsahu, jež by byl zadarmo, měsíční předplatné tisku bylo ceněno v průměru na 96.7 Kč, což je téměř dvojnásobek průměrné vnímané ceny online předplatného, která činila 50.7 Kč. Klasifikace JEL D10, D12, L86 Klíčová slova Ochota platit, online obsah, noviny, Česká republika E-mail autora mic.vala@gmail.com E-mail vedoucího práce polakpet@gmail.comcs_CZ
dc.description.abstractThis thesis studies consumers' willingness to pay for online content in the Czech Republic. The study focuses on the newspaper industry in the online environ- ment. Data analysed in the study come from a self-conducted online survey. Using the logit estimation method, following variables were identified to signifi- cantly affect the probability of having paying intentions-Gender, Occupation, Internet usage, News usage, Past online payment, and Past newspaper pay- ment. Moreover, under no free newspapers scenario, a monthly subscription of printed newspapers was assigned with an average value of CZK 96.7, which is almost double when compared to the average of CZK 50.7 that would con- sumers pay for a monthly access to the digital edition of newspapers. JEL Classification D10, D12, L86 Keywords WTP, online content, newspapers, Czech Re- public Author's e-mail mic.vala@gmail.com Supervisor's e-mail polakpet@gmail.comen_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectWTPcs_CZ
dc.subjectonline contentcs_CZ
dc.subjectCzech Republiccs_CZ
dc.subjectWTPen_US
dc.subjectonline contenten_US
dc.subjectCzech Republicen_US
dc.titleWillingness to pay for online content in the Czech Republicen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-18
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId151559
dc.title.translatedOchota platit za on-line obsah v České republicecs_CZ
dc.contributor.refereeKvaček, Jan
dc.identifier.aleph002010219
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce studuje ochotu spotřebitelů platit za online obsah v České repub- lice. Studie se zaměřuje na novinový průmysl v online prostředí. Analyzo- vaná data byla získána s pomocí vlastního dotazníkového šetření. S použitím modelu logit byly identifikovány proměnné Pohlaví, Povolání, Používání inter- netu, Čtenost novinového obsahu, Předchozí platby na Internetu, a Předchozí nákupy novinových periodik, jakožto signifikantní ukazatele, které přímo ovliv- ňují pravděpodobnost, že čtenáři zaplatí za internetový obsah. Dále se ukázalo, že i v nepřítomnosti novinového obsahu, jež by byl zadarmo, měsíční předplatné tisku bylo ceněno v průměru na 96.7 Kč, což je téměř dvojnásobek průměrné vnímané ceny online předplatného, která činila 50.7 Kč. Klasifikace JEL D10, D12, L86 Klíčová slova Ochota platit, online obsah, noviny, Česká republika E-mail autora mic.vala@gmail.com E-mail vedoucího práce polakpet@gmail.comcs_CZ
uk.abstract.enThis thesis studies consumers' willingness to pay for online content in the Czech Republic. The study focuses on the newspaper industry in the online environ- ment. Data analysed in the study come from a self-conducted online survey. Using the logit estimation method, following variables were identified to signifi- cantly affect the probability of having paying intentions-Gender, Occupation, Internet usage, News usage, Past online payment, and Past newspaper pay- ment. Moreover, under no free newspapers scenario, a monthly subscription of printed newspapers was assigned with an average value of CZK 96.7, which is almost double when compared to the average of CZK 50.7 that would con- sumers pay for a monthly access to the digital edition of newspapers. JEL Classification D10, D12, L86 Keywords WTP, online content, newspapers, Czech Re- public Author's e-mail mic.vala@gmail.com Supervisor's e-mail polakpet@gmail.comen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020102190106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV