Budování značky Gorillaz a její specifická image na hudebním trhu
Brand building of Gorillaz and its specific image within the music market
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/72013Identifikátory
SIS: 152136
Kolekce
- Kvalifikační práce [18347]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Strielkowski, Wadim
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
15. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Budování značky, značka, Gorillaz, marketing, hudební trh, imageKlíčová slova (anglicky)
Brand building, brand, Gorillaz, marketing, music market, imagePráce se věnuje marketingové teorii budování značky, která je posléze aplikována na konkrétní příklad virtuální hudební skupiny Gorillaz. Cílem bylo zjistit, zda jsou její aktivity v souladu s touto teorií a zda lze úspěch této netradiční skupiny vysvětlit právě pomocí marketingové teorie budování značky. K odpovědi na tyto otázky jsem se snažil dojít hledáním průniků teorie budování značky a aktivit hudební skupiny Gorillaz. Pro teorii jsem vycházel z publikací předních marketingových expertů v oblasti značky a také z několika prací studujících specifika hudebního trhu 21. století. Aktivity a strategii Gorillaz jsem popisoval na základě analýzy knih a studií, které o skupině vyšly, jejích internetových stránek, profilů na sociálních sítích, rozhovorů s jejími tvůrci a internetových článků o kapele. V práci dokazuji, že to, jakým způsobem byla vybudována hudební značka Gorillaz, do značné míry odpovídá doporučeným postupům z marketingové teorie budování značky. Ačkoli se na jejím vzniku nepodílel marketingový tým a nelze říct, že se jedná o výsledek marketingové strategie, přesto lze Gorillaz považovat za dobrý příklad správného budování značky. Přínos práce spatřuji v prozkoumání vztahu hudební skupiny a marketingu. Zkoumat do takové hloubky koncept hudebního interpreta jako značky je ojedinělé....
The work deals with marketing theory of brand building, which is then applied to a specific example of a virtual music group Gorillaz. The aim was to determine whether its activities are in accordance with this theory, and whether the success of this unconventional group could be explained using the marketing theory of brand building. To answer these questions, I tried to search for intersections of brand building theory and activities of the music group Gorillaz. For a theory I used works by leading marketing experts in the field of brand and also several books dealing with the specifics of the music market of the 21st century. Description of the activities and strategy of Gorillaz is based on analyzing books and studies that have been published about the group, their websites, profiles on social networks, interviews with its creators and Internet articles about the band. The work demonstrates that the way Gorillaz music brand was built largely corresponds to the recommended practices of brand building marketing theory. Although no marketing teams were involved in its development and one cannot say that it is a result of marketing strategy, Gorillaz still can be considered a good example of proper brand building. I see the benefits of this work in examining the relationship of music and marketing....