Zobrazit minimální záznam

Personality Traits of Students and Assistant Jobs
dc.contributor.advisorŽáčková, Hana
dc.creatorKonůpková, Olga
dc.date.accessioned2017-05-27T18:52:26Z
dc.date.available2017-05-27T18:52:26Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/72300
dc.description.abstractDiplomová práce ,,Osobnostní charakteristiky u studentů a pracovníků pomáhajících profesí" Práce se zabývá osobnostními charakteristikami studentů a pracovníků pomáhajících profesí. Cílem bylo zjistit, zda mají pracovníci a studenti pomáhajících profesí potřebné osobnostní předpoklady pro výkon své profese. Teoretická část popisuje osobnostní předpoklady, které profese vyžaduje, a zároveň varuje před vlastnostmi, které jsou pro profesi nevhodné. Součástí jsou také informace o negativních jevech, souvisejících s povoláním, a preventivní a intervenční postupy, které mohou pomáhajícím pomoci se s nimi vypořádat. V rámci výzkumu bylo provedeno dotazníkové šetření, které ukázalo, že zkoumaní studenti a pracovníci nemají dobré předpoklady pro výkon své profese. Někteří z nich jsou pravděpodobně při výběru své profese ovlivněni ,,syndromem pomocníka". Závěr práce zdůrazňuje význam vzdělávání, preventivních programů, sebezkušenostního výcviku a supervize jakožto prevence negativních jevů.cs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis ,,Personality Traits of Students and Assistant Jobs" The thesis deals with personality characteristics of students and professionals doing a job of a social service worker. The purpose was to find out whether professionals and students doing such job have necessary personality preconditions for their profession. The theoretical part describes personality preconditions required for this profession and, at the same time, warns of features that are unsuitable for it. It also includes information about pitfalls associated with this profession and methods of prevention and intervention that may help social service workers to cope with these pitfalls. Within the framework of the survey, answers to the asked questions demonstrated that students and professionals in this field don't have good preconditions for doing the job. Some of them seem to have been affected by a "syndrome of a helper" when choosing this profession. The conclusion of the thesis emphasises the importance of education, preventive programmes, self-experience training and supervision as prevention of pitfalls.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjectPomáhající pracovníkcs_CZ
dc.subjectpomáhající profesecs_CZ
dc.subjectosobnostní charakteristikycs_CZ
dc.subjectmotivace k pomáhánícs_CZ
dc.subjectstrescs_CZ
dc.subjectsyndrom pomocníkacs_CZ
dc.subjectsyndrom vyhořenícs_CZ
dc.subjectSocial service workeren_US
dc.subjectsocial service joben_US
dc.subjectpersonality characteristicsen_US
dc.subjectmotivation for helpingen_US
dc.subjectstressen_US
dc.subjecthelper syndromeen_US
dc.subjectburnout syndromeen_US
dc.titleOsobnostní charakteristiky u studentů a pracovníků pomáhajících profesícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-11
dc.description.departmentHTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId121351
dc.title.translatedPersonality Traits of Students and Assistant Jobsen_US
dc.contributor.refereeČedík, Miloslav
dc.identifier.aleph001782761
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHusitská teologie v kombinaci s psychosociálními studiics_CZ
thesis.degree.disciplineHussite Theology in Combination with Psychosocial Studiesen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
thesis.degree.programTheologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHusitská teologie v kombinaci s psychosociálními studiics_CZ
uk.degree-discipline.enHussite Theology in Combination with Psychosocial Studiesen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce ,,Osobnostní charakteristiky u studentů a pracovníků pomáhajících profesí" Práce se zabývá osobnostními charakteristikami studentů a pracovníků pomáhajících profesí. Cílem bylo zjistit, zda mají pracovníci a studenti pomáhajících profesí potřebné osobnostní předpoklady pro výkon své profese. Teoretická část popisuje osobnostní předpoklady, které profese vyžaduje, a zároveň varuje před vlastnostmi, které jsou pro profesi nevhodné. Součástí jsou také informace o negativních jevech, souvisejících s povoláním, a preventivní a intervenční postupy, které mohou pomáhajícím pomoci se s nimi vypořádat. V rámci výzkumu bylo provedeno dotazníkové šetření, které ukázalo, že zkoumaní studenti a pracovníci nemají dobré předpoklady pro výkon své profese. Někteří z nich jsou pravděpodobně při výběru své profese ovlivněni ,,syndromem pomocníka". Závěr práce zdůrazňuje význam vzdělávání, preventivních programů, sebezkušenostního výcviku a supervize jakožto prevence negativních jevů.cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis ,,Personality Traits of Students and Assistant Jobs" The thesis deals with personality characteristics of students and professionals doing a job of a social service worker. The purpose was to find out whether professionals and students doing such job have necessary personality preconditions for their profession. The theoretical part describes personality preconditions required for this profession and, at the same time, warns of features that are unsuitable for it. It also includes information about pitfalls associated with this profession and methods of prevention and intervention that may help social service workers to cope with these pitfalls. Within the framework of the survey, answers to the asked questions demonstrated that students and professionals in this field don't have good preconditions for doing the job. Some of them seem to have been affected by a "syndrome of a helper" when choosing this profession. The conclusion of the thesis emphasises the importance of education, preventive programmes, self-experience training and supervision as prevention of pitfalls.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
dc.identifier.lisID990017827610106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV