Zobrazit minimální záznam

The changes of imagination-portrait of the city by using digital technologies in the context of analog media
dc.contributor.advisorHanáková, Petra
dc.creatorPoláková, Sylva
dc.date.accessioned2017-03-30T15:26:36Z
dc.date.available2017-03-30T15:26:36Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/7242
dc.description.abstractVztah města a filmu byl od samotného vynálezu kinematografu nazírán skrze jakousi charakterovou vzájemnost, jejímž hlavním jmenovatelem byl pohyb. Nové médium bylo vnímáno jako nejlépe uzpůsobená umělecká forma k zaznamenání a reprodukování atmosféry, která symbolizovala moderní velkoměsto na konci devatenáctého a na začátku dvacátého století. Analogie "pokrevní" příbuznosti dvou fenoménu moderny, rozvoje velkoměst a vynálezu kinematografu, podnítila vznik filmů a esejů, jež se zabývaly nebo vycházely z vnějších estetických podobností a hodnot města a pohyblivých obrazů, a které absorbovaly utopistické nadšení moderní společnosti. Vertovův film MUŽ S KINOAPARÁTEM a Ruttmannův BERLIN, SYMFONIE VELKOMĚSTA1 se dočkaly následování nebo citací v mnoha národních kinematografiích2. Mezi těmi, kdo propadli svádění moderního velkoměsta, byli na jedné straně futurističtí architekti, kteří toužili po totální proměně urbanistických plánů a výstavbě nových modernímu tempu a prostoru lépe vyhovujících sídlišť a kinematografie byla pro ně způsobem, jak prezentovat svoje ideje s komerčním apelem v průmyslových filmech3. Na straně druhé to byli solitéři, kteří nebažili zasahovat do vývoje měst, ale využívali jejich anonymity, která jim skýtala nový druh svobody a poznání - zrodila se postava flâneura, městského člověka,...cs_CZ
dc.description.abstract1 Filosofická fakulta UK v Praze Katedra filmových studií Proměny imaginace-portrétu města vlivem digitálních technologií v kontextu analogových médií Vedoucí diplomové práce Autorka práce PhD. Petra Hanáková Sylva Poláková Praha 2006 2 Prohlášení: Prohlašuji, že jsem diplomovou práci vypracovala samostatně a uvedla jsem v ní všechny použité prameny a literaturu. V Praze dne 27. srpna 2006. Sylva Poláková Rooseveltova 47 Praha 6 3 Poděkování: Na tomto místě bych chtěla poděkovat své vedoucí diplomové práce PhD. Petře Hanákové za její kritické poznámky i trpělivý přístup. 4 OBSAH 006 Úvod 013 Městský film nebo portrét velkoměsta? 018 Flâneur 018 Kdo je tedy flâneur? 027 Flâneurské zkušenosti mění způsob dívání se 031 Zrození flâneura ve filmovém příkladu: Alexander Hackenschmied, Bezúčelná procházka 033 Flâneuse 033 Neexistující flâneuse 038 Pátrání po flâneuse a její přínos flânerii 041 Vnímání velkoměst v raném filmu: fobie a modernistické utopie 041 Městské fobie v narativním filmu dvacátých let - uliční filmy a kammerspiel 046 Nadšení prvních městských filmů: Walter Ruttmann, Berlín, symfonie velkoměsta 051 Dziga Vertov, Muž s kinoaparátem 055 Osvětlení - prodloužení flâneurova dne a ohrožení jeho svobody: Svatopluk Innemann, Praha v záři světel 060 Urbanistické vize v didakticko-osvětových a...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleProměny imaginace-portrétu města vlivem digitálních technologií v kontextu analogových médiícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-09-22
dc.description.departmentKatedra filmových studiícs_CZ
dc.description.departmentFilm Studies Departmenten_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId27308
dc.title.translatedThe changes of imagination-portrait of the city by using digital technologies in the context of analog mediaen_US
dc.contributor.refereeDolanová, Lenka
dc.identifier.aleph000733188
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCinema Studiesen_US
thesis.degree.disciplineFilmová vědacs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra filmových studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Film Studies Departmenten_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFilmová vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enCinema Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVztah města a filmu byl od samotného vynálezu kinematografu nazírán skrze jakousi charakterovou vzájemnost, jejímž hlavním jmenovatelem byl pohyb. Nové médium bylo vnímáno jako nejlépe uzpůsobená umělecká forma k zaznamenání a reprodukování atmosféry, která symbolizovala moderní velkoměsto na konci devatenáctého a na začátku dvacátého století. Analogie "pokrevní" příbuznosti dvou fenoménu moderny, rozvoje velkoměst a vynálezu kinematografu, podnítila vznik filmů a esejů, jež se zabývaly nebo vycházely z vnějších estetických podobností a hodnot města a pohyblivých obrazů, a které absorbovaly utopistické nadšení moderní společnosti. Vertovův film MUŽ S KINOAPARÁTEM a Ruttmannův BERLIN, SYMFONIE VELKOMĚSTA1 se dočkaly následování nebo citací v mnoha národních kinematografiích2. Mezi těmi, kdo propadli svádění moderního velkoměsta, byli na jedné straně futurističtí architekti, kteří toužili po totální proměně urbanistických plánů a výstavbě nových modernímu tempu a prostoru lépe vyhovujících sídlišť a kinematografie byla pro ně způsobem, jak prezentovat svoje ideje s komerčním apelem v průmyslových filmech3. Na straně druhé to byli solitéři, kteří nebažili zasahovat do vývoje měst, ale využívali jejich anonymity, která jim skýtala nový druh svobody a poznání - zrodila se postava flâneura, městského člověka,...cs_CZ
uk.abstract.en1 Filosofická fakulta UK v Praze Katedra filmových studií Proměny imaginace-portrétu města vlivem digitálních technologií v kontextu analogových médií Vedoucí diplomové práce Autorka práce PhD. Petra Hanáková Sylva Poláková Praha 2006 2 Prohlášení: Prohlašuji, že jsem diplomovou práci vypracovala samostatně a uvedla jsem v ní všechny použité prameny a literaturu. V Praze dne 27. srpna 2006. Sylva Poláková Rooseveltova 47 Praha 6 3 Poděkování: Na tomto místě bych chtěla poděkovat své vedoucí diplomové práce PhD. Petře Hanákové za její kritické poznámky i trpělivý přístup. 4 OBSAH 006 Úvod 013 Městský film nebo portrét velkoměsta? 018 Flâneur 018 Kdo je tedy flâneur? 027 Flâneurské zkušenosti mění způsob dívání se 031 Zrození flâneura ve filmovém příkladu: Alexander Hackenschmied, Bezúčelná procházka 033 Flâneuse 033 Neexistující flâneuse 038 Pátrání po flâneuse a její přínos flânerii 041 Vnímání velkoměst v raném filmu: fobie a modernistické utopie 041 Městské fobie v narativním filmu dvacátých let - uliční filmy a kammerspiel 046 Nadšení prvních městských filmů: Walter Ruttmann, Berlín, symfonie velkoměsta 051 Dziga Vertov, Muž s kinoaparátem 055 Osvětlení - prodloužení flâneurova dne a ohrožení jeho svobody: Svatopluk Innemann, Praha v záři světel 060 Urbanistické vize v didakticko-osvětových a...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra filmových studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990007331880106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV