Další vzdělávání v rámci celoživotního učení v České republice. Analýza systému dalšího vzdělávání a účasti české populace na jeho jednotlivých druzích
Continuing education in the context of lifelong learning. Analyses of the system of continuing, education and the participation of the Czech population in its particular kinds
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7300Identifikátory
SIS: 26933
Kolekce
- Kvalifikační práce [23838]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Růžička, Richard
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Ekonomie - Sociologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
25. 9. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Rostoucí význam informací a inovací v dnešním světě spustil proces vzájemně provázaných změn s dopady do individuálních životů i orgamzace celé společnosti. Vyžaduje nové schopnosti, mění pracovní životní podmínky, dynamizuje konkurenční boj, ovlivňuje nerovnost mezi skupinami obyvatelstva. Rychlý rozvoj odborných poznatků a šíření informačních a komunikačních technologií zcela přebudovaly trh práce. Zanikají nekvalifikovaná pracovní místa a vyvíjejí se nová s vysokými kvalifikačními nároky. Zvyšuje se tlak na flexibilitu. Mění se způsob organizace práce a roste nestabilita pracovního prostředí. Pracovní síla Je soustavně konfrontována s novými úkoly a problémy a Je mnohem častěji nucena rozvíjet nové kvalifikace a dovednosti. Nemění se však Jen výkon práce, inovacemi procházejí celé orgamzace. Řízení procesů i struktury podniků se přizpůsobují jednak nejnovějším poznatkům managementu, jednak proměnám trhů a vnějšího prostředí. Klíčovou roli pro přežití a rozvoJ hrají inovace, tedy aplikované nové znalosti jako klíčový zdroj pokroku. V globalizovaném ekonomickém prostoru soutěží nejen podniky, ale i celé země a jejich konkurenceschopnost už nezávisí jen na materiálních zdrojích, ale převážně na znalostech, jejich vytváření, akumulaci a použití. Těmi, kdo vytvářejí nové znalosti i s nimi dále nakládají, jsou...