dc.contributor.advisor | Duffková, Jana | |
dc.creator | Horáková, Jitka | |
dc.date.accessioned | 2017-03-30T15:38:58Z | |
dc.date.available | 2017-03-30T15:38:58Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/7305 | |
dc.description.abstract | Při sledování vlivu společnosti na jedince si většinou všímáme dvoustranných vztahů (dítě - rodina, dítě - škola), jež proces socializace provází. Vliv těchto institucí, skupin a dalších jedinců však není izolovaný, působí souběžně. Osobnost a její sociální pole (Sak, 2000) tvoří dialektickou jednotu. Změna sociálního pole má dopad na proces sociálního zrání a na sociální osobnost jedince. Změna v osobnosti má zase tendenci promítnout se do změny pole. Elementární sociální akty jedinců jsou nejen výpovědi o subj~ktech těchto sociálních aktll, ale též výpovědí o prvcích sociálního pole a o jeho celku. Rozborem procesu socializace jedinců tak můžeme usuzovat na stav celé společnosti. Tato práce ve své teoretické části podává výčet důležitých prvků, jež sociální zrání provázejí a ovlivňují jeho kvalitu. Zároveň si všímá historického vývoje, kterým prošlo dětství a analyzuje ho na pozadí problémll, které socializaci mohou doprovázet. V neposlední řadě se zmiňuje o jednom ze specifických typů pomoci v náročných situacích doprovázejících sociální zrání, která je dětem a mladým lidem k dispozici. Zabývá se tudíž i úlohou a postavením nestátního neziskového sektoru, který v procesu socializace zaujímá. Stejně tak z ní lze alespoň z části získat představu o soudobém českém dětství v kontextu dat z telefonické linky... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Dítě na prahu 21.století. Role Linky bezpečí v procesu socializace českých dětí a mládeže | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-09-25 | |
dc.description.department | Katedra sociologie | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Sociology | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 26929 | |
dc.title.translated | A child on the treshold of the 21th century. The role of the safety line in the socialization of the Czech children | en_US |
dc.contributor.referee | Buriánek, Jiří | |
dc.identifier.aleph | 000648569 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Sociology | en_US |
thesis.degree.discipline | Sociologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Sociology | en_US |
thesis.degree.program | Sociologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra sociologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Sociology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Sociologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Sociology | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Sociology | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Při sledování vlivu společnosti na jedince si většinou všímáme dvoustranných vztahů (dítě - rodina, dítě - škola), jež proces socializace provází. Vliv těchto institucí, skupin a dalších jedinců však není izolovaný, působí souběžně. Osobnost a její sociální pole (Sak, 2000) tvoří dialektickou jednotu. Změna sociálního pole má dopad na proces sociálního zrání a na sociální osobnost jedince. Změna v osobnosti má zase tendenci promítnout se do změny pole. Elementární sociální akty jedinců jsou nejen výpovědi o subj~ktech těchto sociálních aktll, ale též výpovědí o prvcích sociálního pole a o jeho celku. Rozborem procesu socializace jedinců tak můžeme usuzovat na stav celé společnosti. Tato práce ve své teoretické části podává výčet důležitých prvků, jež sociální zrání provázejí a ovlivňují jeho kvalitu. Zároveň si všímá historického vývoje, kterým prošlo dětství a analyzuje ho na pozadí problémll, které socializaci mohou doprovázet. V neposlední řadě se zmiňuje o jednom ze specifických typů pomoci v náročných situacích doprovázejících sociální zrání, která je dětem a mladým lidem k dispozici. Zabývá se tudíž i úlohou a postavením nestátního neziskového sektoru, který v procesu socializace zaujímá. Stejně tak z ní lze alespoň z části získat představu o soudobém českém dětství v kontextu dat z telefonické linky... | cs_CZ |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990006485690106986 | |