dc.contributor.advisor | Soukup, Václav | |
dc.creator | Skvaril, Miroslav | |
dc.date.accessioned | 2017-03-30T15:39:34Z | |
dc.date.available | 2017-03-30T15:39:34Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/7308 | |
dc.description.abstract | Cílem mé diplomové práce je teoretická analýza vzniku a vývoje tohoto typu adaptačního chování. Kladu důraz především na skutečnost, že umělecké formy symbolického výrazu a lidské vědomí nevznikly samy od sebe, ale že byly součástí dlouhodobého evolučního procesu v rámci vývoje druhu, jakožto neoddělitelné součásti sociálně-kulturního chování, a že náhlá "lidská revoluce" I tak jak je vnímána v souvislosti s obdobím mladého paleolitu, je, co do důsledku, logickým vyvrcholením antropogeneze. V úvodu své práce připomínám základní dva teoretické přístupy k dané problematice, z nichž jeden hledá východiska v náhlé "revoluční" proměně, tak jak se náhle objevila v kultuře aurignacienu někdy před 40 000 lety, ten druhý naopak v gradualistické perspektivě, nacházející svá východiska již v období středního paleolitu (350/250 000 - 40 000 let B.P.) V následujících kapitolách kladu důraz na vývoj v jednotlivých hominizačních komplexech tak, jak jsou předkládány současnými vědeckými studiemi. Současně rozvíjím vlastní příklon k "evolučněji" pojaté hypotéze o vzniku vlastního reprezentativního chování člověka. V kapitole o jednotlivých interpretačních přístupech k paleolitickému umění se zaměřuji na jejich reduktivní přístupy, které neponechávaly mnoho prostoru pro vlastní lidskou imaginaci a fantazii jakožto... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Geneze kultury a lidské kreativity | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-09-26 | |
dc.description.department | Ústav etnologie | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Ethnology | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 27061 | |
dc.title.translated | The origin of culture and human creativity | en_US |
dc.contributor.referee | Soukup, Martin | |
dc.identifier.aleph | 000966497 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Cultural Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Kulturologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav etnologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Ethnology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Kulturologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Cultural Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem mé diplomové práce je teoretická analýza vzniku a vývoje tohoto typu adaptačního chování. Kladu důraz především na skutečnost, že umělecké formy symbolického výrazu a lidské vědomí nevznikly samy od sebe, ale že byly součástí dlouhodobého evolučního procesu v rámci vývoje druhu, jakožto neoddělitelné součásti sociálně-kulturního chování, a že náhlá "lidská revoluce" I tak jak je vnímána v souvislosti s obdobím mladého paleolitu, je, co do důsledku, logickým vyvrcholením antropogeneze. V úvodu své práce připomínám základní dva teoretické přístupy k dané problematice, z nichž jeden hledá východiska v náhlé "revoluční" proměně, tak jak se náhle objevila v kultuře aurignacienu někdy před 40 000 lety, ten druhý naopak v gradualistické perspektivě, nacházející svá východiska již v období středního paleolitu (350/250 000 - 40 000 let B.P.) V následujících kapitolách kladu důraz na vývoj v jednotlivých hominizačních komplexech tak, jak jsou předkládány současnými vědeckými studiemi. Současně rozvíjím vlastní příklon k "evolučněji" pojaté hypotéze o vzniku vlastního reprezentativního chování člověka. V kapitole o jednotlivých interpretačních přístupech k paleolitickému umění se zaměřuji na jejich reduktivní přístupy, které neponechávaly mnoho prostoru pro vlastní lidskou imaginaci a fantazii jakožto... | cs_CZ |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009664970106986 | |