Zobrazit minimální záznam

The Issue of Adolescent Self-harm in Comparism of Regular School and Facility for Kids with Behavioral Disorders
dc.contributor.advisorArnoldová, Anna
dc.creatorZimmermannová, Táňa
dc.date.accessioned2017-05-27T21:27:05Z
dc.date.available2017-05-27T21:27:05Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/73102
dc.description.abstractA b s t r a k t ZIMMERMANNOVÁ, Táňa. Problematika sebepoškozování u dospívajících ve srovnání běžné školy a výchovného zařízení. Praha: Husitská teologická fakulta Univerzity Karlovy, 2014. s. 80. Diplomová práce. Tato práce se zabývá fenoménem sebepoškozování u dospívajících, a to nejen z hlediska jeho prevalence u běžné a problematické mládeže, ale také z hlediska profesionálů, kteří s mládeží pracují. Výzkumná část práce je proto rozdělena do dvou částí. První mapuje výskyt sebepoškozování u žáků běžné střední školy ve srovnání s klienty etopedického - Dětského domova se školou (DDŠ) v Chrudimi a je zpracována pomocí standardizovaného dotazníku Self-Harm Invetory (SHI, 1998). V této části výzkum prokázal, že mezi běžnou populací a problematickou mládeží se nevyskytuje žádný významnější rozdíl v četnosti výskytu problematického chování; pouze u typicky sebepoškozujících praktik se dané projevy vyskytovaly téměř trojnásobně častěji u klientů DDŠ než u žáků běžné SŠ. Druhá výzkumná část byla zaměřena na odhalení znalostí a z nich vycházejících kompetencí pedagogických pracovníků k intervenci sebepoškozujícího chování u mládeže. Z porovnání kompetencí profesionálů v běžné škole (učitelů) a v DDŠ (učitelů a vychovatelů) za využití speciálně pro tento účel vytvořeného dotazníku Self-Injury Survey (SSI, 2007)...cs_CZ
dc.description.abstractA b s t r a c t ZIMMERMANNOVÁ, Táňa. The Issue of Adolescent Self-harm in Comparism of Regular School and Facility for Kids with Behavioral Disorders. Praha: Hussite Theological Faculty, The Charles University, 2014. pp 80. Diploma Dissertation. The thesis is focused on the phenomenon of adolescent self-harm, concerning its prevalence among normal and problematic youth, and also the knowledge of professionals who work with youth. The research is divided in two parts. The first one maps the incidence of self-harm among pupils of a secondary school in comparison with clients of Facility for Kids with Behavioral Disorders in Chrudim and is processed using a standardized questionnaire called Self-Harm Invetory (SHI, 1998). The results show that there is nosignificant difference between normal and troubled youth in the prevalence of the risk behavior itself, but typically self-harm practices are already several times more prevalent among youth with behavioral disorders.It aims to find out whether it can be assumed that self-harm threatens only adolescents with special needs and if it is a marginal issue in general population. The second part of the research is focused on the discovery of knowledge and the basic skills of educators to intervene self-harm behavior among youth. For this reason, the knowledge of the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjectsebepoškozovánícs_CZ
dc.subjectdospívánícs_CZ
dc.subjectstřední školacs_CZ
dc.subjectdětský domov se školoucs_CZ
dc.subjectSelf-Harm Invetorycs_CZ
dc.subjectSelf-Injury Surveycs_CZ
dc.subjectself-harmen_US
dc.subjectteen ageen_US
dc.subjectsecondary schoolen_US
dc.subjectfacility for kids with behavioral disordersen_US
dc.subjectSelf-Harm Invetoryen_US
dc.subjectSelf-Injury Surveyen_US
dc.titleProblematika sebepoškozování u dospívajících ve srovnání běžné školy a výchovného zařízenícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-10
dc.description.departmentHTF - Katedra historické teologie a církevních dějincs_CZ
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId145621
dc.title.translatedThe Issue of Adolescent Self-harm in Comparism of Regular School and Facility for Kids with Behavioral Disordersen_US
dc.contributor.refereeLanger, Marketa
dc.identifier.aleph001852886
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra historické teologie a církevních dějincs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csA b s t r a k t ZIMMERMANNOVÁ, Táňa. Problematika sebepoškozování u dospívajících ve srovnání běžné školy a výchovného zařízení. Praha: Husitská teologická fakulta Univerzity Karlovy, 2014. s. 80. Diplomová práce. Tato práce se zabývá fenoménem sebepoškozování u dospívajících, a to nejen z hlediska jeho prevalence u běžné a problematické mládeže, ale také z hlediska profesionálů, kteří s mládeží pracují. Výzkumná část práce je proto rozdělena do dvou částí. První mapuje výskyt sebepoškozování u žáků běžné střední školy ve srovnání s klienty etopedického - Dětského domova se školou (DDŠ) v Chrudimi a je zpracována pomocí standardizovaného dotazníku Self-Harm Invetory (SHI, 1998). V této části výzkum prokázal, že mezi běžnou populací a problematickou mládeží se nevyskytuje žádný významnější rozdíl v četnosti výskytu problematického chování; pouze u typicky sebepoškozujících praktik se dané projevy vyskytovaly téměř trojnásobně častěji u klientů DDŠ než u žáků běžné SŠ. Druhá výzkumná část byla zaměřena na odhalení znalostí a z nich vycházejících kompetencí pedagogických pracovníků k intervenci sebepoškozujícího chování u mládeže. Z porovnání kompetencí profesionálů v běžné škole (učitelů) a v DDŠ (učitelů a vychovatelů) za využití speciálně pro tento účel vytvořeného dotazníku Self-Injury Survey (SSI, 2007)...cs_CZ
uk.abstract.enA b s t r a c t ZIMMERMANNOVÁ, Táňa. The Issue of Adolescent Self-harm in Comparism of Regular School and Facility for Kids with Behavioral Disorders. Praha: Hussite Theological Faculty, The Charles University, 2014. pp 80. Diploma Dissertation. The thesis is focused on the phenomenon of adolescent self-harm, concerning its prevalence among normal and problematic youth, and also the knowledge of professionals who work with youth. The research is divided in two parts. The first one maps the incidence of self-harm among pupils of a secondary school in comparison with clients of Facility for Kids with Behavioral Disorders in Chrudim and is processed using a standardized questionnaire called Self-Harm Invetory (SHI, 1998). The results show that there is nosignificant difference between normal and troubled youth in the prevalence of the risk behavior itself, but typically self-harm practices are already several times more prevalent among youth with behavioral disorders.It aims to find out whether it can be assumed that self-harm threatens only adolescents with special needs and if it is a marginal issue in general population. The second part of the research is focused on the discovery of knowledge and the basic skills of educators to intervene self-harm behavior among youth. For this reason, the knowledge of the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra historické teologie a církevních dějincs_CZ
dc.identifier.lisID990018528860106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV