Zobrazit minimální záznam

To become a member of a first class: the child's adaptation to rules valid in the first class
dc.contributor.advisorViktorová, Ida
dc.creatorHončíková, Lucie
dc.date.accessioned2017-03-30T15:50:31Z
dc.date.available2017-03-30T15:50:31Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/7364
dc.description.abstractPočátek školní docházky tvoří jedno ze zlomových období v životě dítěte. Změny, které se v této etapě odvíjejí, souvisí se všemi oblastmi života dítěte a znamenají i zásah do života rodiny. V naší rigorózní práci jsme se zaměřili na proces adaptace dítěte na pravidla, se kterými se setkává v prvním pololetí školního roku a která platí na půdě školy. Věnovali jsme se hlavně průběhu tohoto procesu a mechanismům, které ho určují. V teoretické části jsme vysvětlili problematiku života v první třídě a definovali základní pojmy týkající se vstupu do školy a počátku školní docházky, se kterými jsme dále pracovali. V praktické části jsme nejprve klasifikovali a následně popsali jednotlivá pravidla a jejich kategorie. Poté jsme sledovali průběh procesu adaptace na školní normy v jednotlivých měsících prvního pololetí školního roku a dosažená zjištění jsme mezi sebou porovnali. Vytvoříme tak celkový obraz adaptačního procesu, jak v dané první třídě v prvním pololetí probíhal. K vytčenému cíli jsme zvolili hlavně metody průběžného pozorování žáků zvolené první třídy a cílených rozhovorů s žáky a s učitelkou.cs_CZ
dc.description.abstractBeginning of a school atlendance creates one of very important moments in the chilď s life. Changes, which appear in this period, refer to aU parts of a chilď s life and mean an interference to a family life as well. In our diploma project we have aimed on a process of adaptation of a child to rules valid at school, which she/he meets in the first term of a school year. We have focused expeciaUy on the running ofthis process and on mechanisms it is determined by. In the theoretical part we have explained the problematics of the life at school in the first class and we have defined the basic concepts related to the early beginning of the school atlendance which we have worked later with. In a practical part we have firstly classified and then described every rule and the categories of rules and norms. Then we have observed the running of the process of adaptation of children to school norms separately in every month of the first term. After that we have compared the results. We have created the global picture of the process of adaptation as we have noticed it in our research. To reach our goal we have decided to choose mostly a technigue of observation of pupils in the chosen class. This technigue we have completed by directed interviews with pupils as weU as with their trachet and by other materials.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleStát se prvňákem. Adaptace dítěte na pravidla platná v první tříděcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-09-14
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId27312
dc.title.translatedTo become a member of a first class: the child's adaptation to rules valid in the first classen_US
dc.contributor.refereeŠtětovská, Iva
dc.identifier.aleph000757232
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPočátek školní docházky tvoří jedno ze zlomových období v životě dítěte. Změny, které se v této etapě odvíjejí, souvisí se všemi oblastmi života dítěte a znamenají i zásah do života rodiny. V naší rigorózní práci jsme se zaměřili na proces adaptace dítěte na pravidla, se kterými se setkává v prvním pololetí školního roku a která platí na půdě školy. Věnovali jsme se hlavně průběhu tohoto procesu a mechanismům, které ho určují. V teoretické části jsme vysvětlili problematiku života v první třídě a definovali základní pojmy týkající se vstupu do školy a počátku školní docházky, se kterými jsme dále pracovali. V praktické části jsme nejprve klasifikovali a následně popsali jednotlivá pravidla a jejich kategorie. Poté jsme sledovali průběh procesu adaptace na školní normy v jednotlivých měsících prvního pololetí školního roku a dosažená zjištění jsme mezi sebou porovnali. Vytvoříme tak celkový obraz adaptačního procesu, jak v dané první třídě v prvním pololetí probíhal. K vytčenému cíli jsme zvolili hlavně metody průběžného pozorování žáků zvolené první třídy a cílených rozhovorů s žáky a s učitelkou.cs_CZ
uk.abstract.enBeginning of a school atlendance creates one of very important moments in the chilď s life. Changes, which appear in this period, refer to aU parts of a chilď s life and mean an interference to a family life as well. In our diploma project we have aimed on a process of adaptation of a child to rules valid at school, which she/he meets in the first term of a school year. We have focused expeciaUy on the running ofthis process and on mechanisms it is determined by. In the theoretical part we have explained the problematics of the life at school in the first class and we have defined the basic concepts related to the early beginning of the school atlendance which we have worked later with. In a practical part we have firstly classified and then described every rule and the categories of rules and norms. Then we have observed the running of the process of adaptation of children to school norms separately in every month of the first term. After that we have compared the results. We have created the global picture of the process of adaptation as we have noticed it in our research. To reach our goal we have decided to choose mostly a technigue of observation of pupils in the chosen class. This technigue we have completed by directed interviews with pupils as weU as with their trachet and by other materials.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990007572320106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV