Životní hodnoty u žáků 8. a 9. tříd
Life values of pupils of 8th and 9th grades
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/74062/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/74062Identifikátory
SIS: 174828
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vágnerová, Marie
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Učitelství náboženství, etiky a filozofie
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra učitelství
Datum obhajoby
6. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Adolescent, dospívání, hodnoty, chování, mládež, rodiče, rodina, výchova, vývoj, žáciKlíčová slova (anglicky)
Adolescent, adolescence, values, young, parents, family, upbringing, development, pupilsDiplomová práce "Životní hodnoty u žáků 8. a 9. tříd" pojednává o životních hodnotách ve složitém období dospívání. Zabývám se především mládeží ve věku od 13 do 15 let, což odpovídá 8. a 9. třídě základního vzdělání či tercii a kvartě na víceletém gymnáziu. V práci se zaměřuji především na hodnoty a hodnotové žebříčky jedinců, zmiňuji možné vlivy působící na hodnoty a vysvětluji některé pojmy související s hodnotami nebo vysvětlující hodnoty. Specifikuji období dospívání, socializaci jedinců do společnosti a vazby k rodině. Zamýšlím se nad představami dospívajících o budoucnosti. V praktické části se zaměřuji na porovnání životních hodnot u žáků ze základní školy a u žáků z gymnázia. Pro porovnání využívám dotazníkové šetření, které doplňuji odborným názorem učitelů a profesorů ze zmiňovaných škol. Zjišťuji, zda se jejich hodnoty, hodnotové žebříčky, představy o budoucnosti a podpora rodičů nějak významně liší, či zda je významnější rozpor v těchto oblastech u odlišného pohlaví.
The diploma thesis "Life values of pupils of 8th and 9th grades" deals with the life values in the complicated lifetime of adolescence. The main focus is on the youth at the age of 13 to 15, which corresponds with the 8th and 9th grade of elementary schools or with tercie and kvarta of grammar schools. The thesis concentrates primarily on the values and value rankings of individuals, mentions possible influences on these values and explains some concepts related to the values.or explaining the values. I specify the life period of adolescence, the integration of individuals into the society and their bonds to their families. The adolescents' ideas about their future are also reflected. The practical part of the thesis compares the life values of primary school pupils and grammar school students. To demonstrate the differences, I use a questionnaire survey complemented with professional opinions of teachers and professors from the schools mentioned. I am trying to find out if their values, value rankings, ideas about future life and their parents' support are significantly different in some ways or if there are any remarkable contrasts in these areas in terms of genders.