Československé beatové festivaly (1967, 1968 a 1971) pod vlivem britských a amerických hudebních vzorů
Czechoslovak Beat Festivals (1967, 1968 and 1971) Under the Influence of British and American Musical Models
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/74080Identifikátory
SIS: 152493
Kolekce
- Kvalifikační práce [6714]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Diestler, Radek
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Orální historie - soudobé dějiny
Katedra / ústav / klinika
Pracoviště Orální historie - soudobých dějin
Datum obhajoby
7. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Československý beatový festival, beat a "big beat", angloamerická hudba, The Beatles, rhythm & blues, orální historieKlíčová slova (anglicky)
Czechoslovak Beat Festival, beat and "big beat", Anglo-American music, The Beatles, rhythm & blues, oral historyDiplomová práce se zabývá Československými beatovými festivaly, jež byly uspořádány v letech 1967, 1968 a 1971. V práci je představena hudební atmosféra, která v Československu v době zrodu festivalů panovala a jsou nastíněny podmínky, ve kterých naši hudebníci vytvářeli své první skupiny a začínali s vlastní tvorbou. Důraz je kladen na studium západních hudebních vzorů, jejichž vliv na československé interprety i autory je nesporný. Práce je vypracována metodou orální historie, jejímž prostřednictvím byly nahrány rozhovory se spoluorganizátory, publicisty, hudebníky a diváky. Jejich poznatky a dojmy jsou zasazeny do informací čerpaných z dobových materiálů a odborné literatury. Slouží tedy jako doplnění známých informací a přináší nový a místy nečekaný pohled na události staré téměř padesát let. Klíčová slova Československý beatový festival, beat a "big beat", angloamerická hudba, The Beatles, rhythm & blues, orální historie.
This thesis deals with Czechoslovak Beat Festivals which were held in the years 1967, 1968 and 1971. The work presents a musical atmosphere which prevailed in Czechoslovakia in the days of their birth and depicts the conditions in which our musicians built their first bands and started with their own music production. Emphasis is placed on Western musical models whose influence on Czechoslovak artists and authors is undeniable. The paper is processed using oral history on the basis of which interviews with co- organizers, journalists, musicians and spectators were recorded. Their findings and impressions are integrated into the information drawn from historical materials and literature. Therefore, they serve as a supplement to known information and bring a new and sometimes unexpected view of events nearly fifty years ago. Key words Czechoslovak Beat Festival, beat and "big beat", Anglo-American music, The Beatles, rhythm & blues, oral history.